КМУ постановою від 27.11.2019 № 973 уніс зміни до Типового положення про структурний підрозділ з контролю апарату місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою КМУ від 21.08.2000 № 1290. Наразі функції структурного підрозділу з контролю в апарату адміністрації може виконувати уповноважена особа.
Також змінились вимоги до чисельності структурних підрозділів райдержадміністрації (постанова КМУ «Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій» від 12.03.2005 № 179).
У складі апарату РДА, їх самостійних управлінь, відділів та інших структурних підрозділів, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади в районах та містах обласного значення можна утворювати (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу):
- відділи з штатною чисельністю не менш як 3 одиниці. Виняток — відділ ведення Державного реєстру виборців (далі — відділ ВДРВ) у складі апарату адміністрації та архівний відділ РДА, чисельність працівників яких може становити не менш як 2 одиниці;
- сектори з штатною чисельністю не менш як 2 одиниці.
Змінились вимоги до штатної чисельності відділу ВДРВ залежно від кількості виборців (постанова КМУ від 18.07.2007 № 943). Чисельність працівників органу (відділу) ВДРВ визначають з урахуванням кількості виборців (за даними Державного реєстру виборців) у межах території, на яку поширюються повноваження цього органу ведення:
- до 50 000 виборців — не менш як 2 штатні одиниці (далі — шт. од.);
- від 50 000 до 80 000 — 3 шт. од.;
- від 80 000 до 135 000 — 4 шт. од.;
- від 135 000 до 180 000 — 6 шт. од.;
- від 180 000 до 210 000 — 7 шт. од.;
- понад 210 000 — 8 шт. од.
В апараті РДА не обов’язково утворювати юридичну службу. Її функції може виконувати спеціаліст, на якого покладається виконання відповідних обов’язків. Зміни внесено до Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою КМУ від 26.11.2008 № 1040.
Зміни внесли і до пункту 6 Типового положення про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затвердженого постановою КМУ «Питання запобігання та виявлення корупції» від 04.09.2013 № 706. Наразі на уповноважений підрозділ місцевої держадміністрації можна покладати виконання інших функціональних обов’язків, які не перешкоджають діяльності із запобігання та виявлення корупції.
Ольга Догадіна,
провідний експерт Експертус: Кадри