ДФС про алгоритм перевірки відомостей, зазначених у декларації

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Державна фіскальна служба України інформує, який має бути порядок перевірки достовірності відомостей, зазначених суб’єктами декларування в декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру відповідно до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»

Державна фіскальна служба України інформує, який має бути порядок перевірки достовірності відомостей, зазначених суб’єктами декларування в декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру відповідно до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції».

Відповідно до пункту 9 статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 № 3206-VI перевірка достовірності зазначених у декларації відомостей здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у порядку, визначеному цим органом.

Порядок здійснення перевірки достовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.03.2015 № 333 (далі — Порядок).

Перевірка здійснюється апаратом Державної фіскальної служби України, а також її територіальними органами (державними податковими інспекціями) за місцем проживання (податковою адресою) суб’єкта декларування (п. 5 Порядку).

Пунктом 7 Порядку визначено загальний алгоритм проведення контролюючими органами перевірки, який включає такі складові:

1) одержання від державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, інших юридичних осіб публічного права копії декларації суб’єкта декларування;

2) проведення перевірки достовірності зазначених у декларації відомостей, що фактично полягає в:

  • аналізі наявної в контролюючому органі податкової інформації щодо доходів, отриманих суб’єктом декларування, та порівнянні її з відомостями про доходи, вказані в декларації, з метою з’ясування достовірності та повноти їх відображення в декларації;
  • порівнянні відомостей про вказане в декларації нерухоме майно, транспортні засоби, кошти на рахунках у банках та інших фінансових установах, цінні папери, внески до статутного (складеного) капіталу товариства, підприємства, організації, фінансові зобов’язання з наявною в контролюючому органі податковою інформацією про них з метою з’ясування достовірності та повноти їх відображення в декларації;
  • проведенні арифметичного контролю;

3) направлення запитів до державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб публічного права, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, а також платників податків для одержання документів (копій документів) та інформації щодо відомостей, які мають відображатися в декларації, у межах повноважень, визначених Податковим кодексом України та Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції», у разі:

  • встановлення розбіжностей між відомостями, зазначеними в декларації, та наявною в контролюючому органі податковою інформацією про них;
  • необхідності з’ясування інформації щодо перебування у власності, в оренді чи на іншому праві користування декларанта нерухомого майна, транспортних засобів, перебування у його власності цінних паперів, внесків до статутних (складених) капіталів товариств, підприємств, організацій, витрат на придбання, фінансових зобов’язань, інших відомостей, які мають відображатися в декларації;

4) одержання від суб’єкта декларування письмового пояснення та/або копій підтвердних документів у разі встановлення розбіжності між відомостями, зазначеними в декларації, та наявною в контролюючому органі податковою інформацією про них, у т. ч. встановлені після отримання відомостей за запитами від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб публічного права, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, а також платників податків.

5) підготовка висновку про результати здійснення перевірки достовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру;

6) надсилання письмового повідомлення спеціально уповноваженим суб’єктам у сфері протидії корупції, а також керівнику органу, в якому працює відповідний суб’єкт декларування, у разі встановлення за результатами перевірки недостовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру.

Під час здійснення перевірки контролюючі органи мають право вимагати та одержувати від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб публічного права та підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, суб’єктів декларування, платників податків (юридичних і фізичних осіб) лише документи (копії документів) та інформацію щодо відомостей, які мають відображатися декларантом у відповідних позиціях розділів декларації, відповідно до закону (п. 9 Порядку).

Отримана та узагальнена податкова інформація порівнюється на предмет її достовірності з даними, вказаними в декларації. За результатами такого порівняння встановлюється відсутність/наявність розбіжностей між податковою інформацією та вказаними в декларації відомостями (п. 10 Порядку).

Згідно з п. 16 Порядку у разі встановлення під час перевірки розбіжностей між відомостями, зазначеними в декларації, та наявною податковою інформацією, контролюючий орган, який проводить перевірку, повідомляє про них суб’єкта декларування у письмовій формі з метою отримання письмових пояснень причин виникнення розбіжностей та/або копій документів, які підтверджують зазначені у декларації відомості. Суб’єкт декларування не пізніше ніж на п’ятнадцятий робочий день з дня отримання відповідного запиту контролюючого органу, який проводить перевірку, надає письмове пояснення щодо таких розбіжностей та підтвердні документи, які є обов’язковими для розгляду та врахування під час підготовки висновку про результати здійснення перевірки достовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру.

Висновок і повідомлення підписуються керівником контролюючого органу (або особою, яка виконує його обов’язки), який проводив перевірку. Факсимільне відтворення підпису керівника (або особи, яка виконує його обов’язки) контролюючого органу не допускається (п. 17 Порядку).

Повідомлення не пізніше ніж на третій день з дня реєстрації висновку надсилається спеціально уповноваженим суб’єктам у сфері протидії корупції, а також керівнику органу, в якому працює відповідний суб’єкт декларування (п. 18 Порядку).

Рішення, дії чи бездіяльність контролюючих органів щодо проведення перевірки достовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, можуть бути оскаржені в судовому порядку (п. 19 Порядку).

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
130164

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23060

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8343

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
574

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
633

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді