МОН затвердило положення про дуальну освіту

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Аби дуальна форма запрацювала КМУ має затвердити форму тристороннього договору між закладом освіти, суб’єктом господарювання та здобувачем освіти

МОН затвердило положення про дуальну освіту

МОН наказом від 12.12.2019 № 1551 затвердило Положення про дуальну форму здобуття професійної (професійно-технічної) освіти (далі — Положення).

Трудовий договірСкачати зразок
Колективний договірСкачати зразок

Положення визначає підстави, умови та порядок здобуття професійної (професійно-технічної) освіти (далі — професійна освіта) за дуальною формою у закладах професійної (професійно-технічної) освіти (далі — заклади освіти).

Дуальна форма здобуття професійної освіти (далі — дуальна форма здобуття освіти) — спосіб здобуття професійної освіти, коли навчання у закладі освіти поєднують з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях (далі — суб’єкти господарювання). Підстава — договір про здобуття професійної освіти за дуальною формою.

➤➤➤ Виробниче навчання на підприємстві за дуальною формою освіти

Положення визначає, як організувати освітній процес за цією формою освіти. Насамперед мають бути освітні програми/стандарти професійної освіти з конкретних професій/кваліфікацій. Потім заклади освіти разом з суб’єктами господарювання мають розробити робочі навчальні плани.

Професійно-теоретичну підготовку за дуальною формою здобуття освіти здійснюватимуть відповідно до Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах, затвердженого наказом МОН від 30.05.2006 № 419.

Державну кваліфікаційну атестацію здобувачів освіти за дуальною формою здобуття освіти здійснюватимуть відповідно до Положення про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту, затвердженого наказом Мінсоцполітики, МОН від 31.12.1998 № 201/469.

Заклад освіти має:

  • укласти з суб’єктами господарювання договори щодо провадження професійної освіти за дуальною формою;
  • сформувати перелік суб’єктів господарювання, що надають здобувачам освіти робочі місця або навчально-виробничі ділянки для проходження професійно-практичної підготовки.

Здобувач освіти зможе обирати місце для проходження професійно-практичної підготовки з переліку суб’єктів господарювання, які уклали договори щодо провадження професійної освіти за дуальною формою із закладом освіти.

Також Положення визначає практичні питання, що стосуються впровадження дуальної форми здобуття освіти:

  • визначення наставників та координаторів;
  • порядку оформлення здобувача освіти на підприємстві та оплата виконаної роботи;
  • умов оплати праці наставників;
  • фінансування дуальної форми здобуття освіти.

Однак, аби реалізувати цю форму навчання мають затвердити форму договору.

Нагадаємо, що ще 16.05.2019 МОН надіслав на погодження до Державної регуляторної служби України проєкт наказу «Про затвердження Типового договору про здобуття професійної (професійно-технічної) освіти за дуальною формою», який служба погодила (рішення від 29.05.2019 № 244). Однак на сьогодні нормативно-правовий акт ще не прийняли.

Ольга Догадіна

провідний експерт Експертус: Кадри

image64

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66011

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
178

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
282

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
300

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15290

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді