Законні алгоритми роботи з персоналом під час карантину
Під час карантину Державна служба України з питань праці започаткувала сервіс «інтерактивний інспектор».
За інформацією Держпраці, протягом місяця з моменту впровадження сервісу, 57 тис. 706 громадян та представників підприємств отримали консультації, зокрема, з питань:
- – праці – 34 тис. 970;
- – охорони та гігієни праці – 20 тис. 982;
- – надання адміністративних послуг – 1 тис. 754.
Щодо додержання законодавства про працю під час карантину найбільше звернень надходило з таких питань:
- оплата праці – 11 тис. 883;
- надання відпусток, у тому числі щодо примушення до написання заяв на відпустки без збереження заробітної плати – 7 тис. 771;
- оформлення трудових відносин – 3 тис. 524;
- звільнення, зокрема щодо примушення до написання заяв на звільнення – 3 тис. 410.
Щодо дотримання законодавства з питань охорони та гігієни праці найчастіше задають запитання з приводу:
- порядку організації медичних оглядів працівників – 4 тис. 236;
- отримання дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – 2 тис. 203;
- порядку проведення атестації робочих місць – 2 тис. 90, забезпечення працівників засобами індивідуального захисту – 1 тис. 915.
До того ж роботодавців цікавлять такі питання:
- подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
- подання заяви на продовження строку дії дозволу та подання декларації відповідності МТБ вимогам законодавства з питань охорони праці, якщо строк дії дозволу ще не закінчився.
За інформацією Державної служби України з питань праці