Відповідний Лист від 14.05.2020 року № 1/9-249 (далі — Лист) Міністерство надіслало керівникам закладів.
Згідно з Листом дистанційна комунікація учасників освітнього процесу може здійснюватися через:
- засоби комунікації, вбудовані до системи управління навчанням (LMS),
- електронну пошту,
- месенджери (Viber, Telegram та інші),
- відеоконференції (MS Teams, ZOOM, Google Meet, Skype та інші),
- форуми,
- чати тощо.
Міністерство освіти і науки рекомендує:
- закладам освіти використовувати єдиний інструмент комунікацій під час проведення оцінювання та атестації студентів та закріпити його у власних нормативних документах.
- Вченим радам внести зміни та доповнення до Положень про організацію освітнього процесу та/або Положень про екзаменаційну комісію та передбачити в цих документах застосування запропонованих заходів для дистанційного проведення оцінювання.
- Забезпечити належний контроль, зокрема використовуючи авторизований доступ до комунікаційних інструментів, фіксацію часу початку та завершення виконання студентом завдання, використання алгоритмів випадкового вибору завдань тощо.
МОН пропонує закладам проводити захисти кваліфікаційних робіт із використанням відеозв’язку. Паперовий примірник кваліфікаційної роботи з власноручним підписом здобувача може бути надісланий поштою заздалегідь до екзаменаційної комісії, або, за умови використання в закладі електронного документообігу, електронний примірник, засвідчений кваліфікованим електронним цифровим підписом.
Міністерство наголошує, що методичні рекомендації є переліком пропозицій, що не обмежують заклади освіти в межах їхньої академічної автономії у пошуку та реалізації інших рішень із організації дистанційного навчання.
За інформацією МОН