МОЗ визначив вимоги до роботи фітнес-клубів, басейнів та спортивних шкіл під час карантину

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Температурний скринінг відвідувачів, заборона роботи дитячих кімнат та фітнес-барів, маски за рахунок закладу, особливі умови роботи басейнів — це лише частка вимог до роботи спортивних комплексів.

МОЗ визначив вимоги до роботи фітнес-клубів, басейнів та спортивних шкіл під час карантину

Наказ про припинення простою

Головний державний санітарний лікар України затвердив Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів в деяких закладах фізичної культури та спорту на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (постанова Головного державного санітарного лікаря України від 26.05.2020 № 28).

Тимчасові рекомендації містять обов’язкові вимоги, за яких може працювати спортивний заклад.

Обслуговування в спортивних (тренажерних) залах, фітнес-клубах, спортивних майданчиках для командних (парних) занять (окрім занять національних збірних) та дитячих спортивно-юнацьких школах здійснюється з урахуванням цих Тимчасових рекомендацій.

Температурний скринінг. Треба проводити перед початком зміни усім працівникам закладів.

Працівників, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2° C або ознаки респіраторних захворювань, не допускають до роботи.

Також температурний скринінг треба проводити усім відвідувачам при вході до закладу.

Особам з температурою тіла понад 37,2° C або ознаками респіраторних захворювань, відвідування заборонено.

Кількість відвідувачів. Дозволяється одночасне перебування клієнтів у закладі з розрахунку не більше однієї особи на 10 кв. м площі зали для індивідуальних занять та однієї особи на 5 кв. м площі зали для групових/командних занять (не більше 10 осіб у групі).

Групові/командні заняття можна проводити лише за попереднім записом.

Кількість клієнтів, що одночасно перебувають у закладі, повинна враховувати та не допускати потенційне скупчення в зонах роздягалень, санітарних та адміністративних зонах.

Обробка рук. На вході до закладу треба організувати місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активнодіючої речовини понад 60 % для ізопропілових спиртів та понад 70 % для етилових спиртів. Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).

У зонах занять треба облаштувати додаткові місця для обробки рук антисептиками, поставити паперові рушники, контейнери (урни) для їх утилізації та розмістити нагадування для клієнтів щодо необхідності дотримання гігієни, дезінфекції рук та спортивного інвентарю після використання.

Заходи індивідуальної профілактики та протиепідемічні заходи, що впроваджені в закладі, доцільно періодично транслювати на екранах / оголошувати в місцях проведення занять.

Заборони. На період карантину забороняється:

  • використання багаторазових (тканинних) рушників (окрім персональних рушників відвідувачів);
  • розміщення в доступі клієнтів рекламних брошур, журналів та інших поліграфічних матеріалів;
  • функціонування спа-зон та надання послуг масажу;
  • функціонування фітнес-барів та кулерів з водою. Робота вендингових машин дозволяється;
  • функціонування дитячих кімнат;
  • одночасне використання багатофункціональних тренажерів кількома відвідувачами;
  • проведення групових занять для понад 10 осіб та інших групових занять, що передбачають безпосередній фізичний контакт;
  • проведення групових занять для дітей віком до 12 років;
  • видача багаторазових рушників клієнтам.

Басейни. Функціонування басейнів дозволено:

  • для індивідуального відвідування;
  • для спортивних навчально-тренувальних груп 2 року навчання та старше;
  • за умови одночасного перебування на одній доріжці не більше 4 осіб для індивідуальних занять та не більше 6 осіб для спортивно-тренувальних груп у 50-метрових басейнах;
  • за умови одночасного перебування на одній доріжці не більше 2 осіб для індивідуальних занять та не більше 3 осіб для спортивно-тренувальних груп у 25-метрових басейнах.

Роздягальні та душові. Необхідно обмежити одночасне використання роздягалень та душових кабін на рівні не більше 50 %, не відкриваючи для використання клієнтами кожну другу шафу для роздягання / душову кабіну та нанести відповідні позначки (окрім окремо обладнаних душових кабін, що унеможливлюють контакт між клієнтами).

Розміщення тренажерів. Тренажери для кардіо-занять, що передбачають тривалий цикл використання одним клієнтом, повинні бути розміщені з інтервалом не менше 2,5 метри один від одного.

Вимоги до персоналу. Працівники закладів повинні бути одягнені в медичну маску або респіратор (ЗІЗ).

Зразок наказу про видавання масок

Після кожного зняття ЗІЗ та одяганням чистої маски/респіратора працівник повинен ретельно помити руки з милом або обробити антисептичним засобом.

Адміністрація закладу повинна провести навчання серед працівників щодо правил використання ЗІЗ, їх утилізації та забезпечити контроль над дотриманням цих правил.

Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 2 години та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань, - кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • дотримуватись респіраторної гігієни та етикету кашлю;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

Як оформити самоізоляцію працівника

Обов’язки спортивного закладу. Суб'єкт господарської діяльності повинен забезпечити:

  • працівників п'ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікуючих засобів і організувати контроль за їх використанням;
  • навчання серед працівників щодо правил використання ЗІЗ, їх утилізації та контроль над дотриманням цих правил;
  • постійну наявність рідкого мила та паперових рушників в санвузлах;
  • інформування щодо встановлених обмежень та умов обслуговування при вході до закладу, при проведенні телефонних записів та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • дезінфекцію поверхонь не рідше ніж кожні 2 години та відразу після закінчення занять;
  • вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години та після закінчення робочого дня / зміни;
  • провітрювання/кондиціонування приміщень протягом не менше 15 хвилин перед відкриттям та кожні дві години протягом дня;
  • централізований збір використаних ЗІЗ, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацією;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику, визначених відповідно до Стандартів медичної допомоги "Коронавірусна хвороба (COVID-19)", затверджених наказом МОЗ України від 28.03.2020 N 722.

Ірина Іванченко
шеф-редактор журналу«Кадровик-01», експертно-правової системи Експертус Кадри

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
119

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
232

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
251

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15046

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
10314

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді