МОН роз’яснило, як провести конкурс на посаду керівника закладу середньої освіти

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Учасники конкурсу повинні скласти тести на знання законодавства у сфері загальної середньої освіти

МОН роз’яснило, як провести конкурс на посаду керівника закладу середньої освіти

МОН (лист від 20.05.2020 № 1/9-264) нагадало про зміну процедури проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.

Закон України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-IX (далі — Закон № 463) врегулював переважну більшість процесуальних питань, пов’язаних із проведенням конкурсу на посаду керівника закладу освіти та призначенням на посаду переможця.

Наразі Типове положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, затверджене наказом МОН від 28.03.2018 № 291 (далі — Положення), чинне в частині, що не суперечить Закону № 463. Утім, МОН готує наказ, який визнає Положення таким, що втратило чинність.

Засновник закладу загальної середньої освіти або уповноважений ним орган (посадова особа) затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти та склад конкурсної комісії. Чисельність комісії має становити від 6 до 15 осіб. До її складу на паритетних засадах входять представники:

  • засновника (посадові особи органу державної влади чи депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи));
  • відповідної місцевої державної адміністрації чи територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти (державні службовці);
  • інститутів громадянського суспільства (громадських об’єднань керівників закладів освіти, професійних об’єднань педагогічних працівників, районної (міської) профспілкової організації та інших громадських формувань, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти тощо) (ч. 2 ст. 37, ч. 4 ст. 39 Закону № 463).

МОН звертає увагу, що представниками засновника для державного закладу загальної середньої освіти є посадові особи органу державної влади, а для комунального — депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи).

Як скласти оголошення про конкурс на заміщення посади в ОМС

Один з етапів конкурсного відбору — перевірка знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, зокрема Закону № 463, Закону України «Про освіту» та інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти (ч. 8 ст. 39 Закону № 463).

Форма перевірки знання законодавства — тестування (письмове чи комп’ютерне). Складаючи тестові питання, керуйтесь Примірним переліком питань для перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, затвердженим наказом МОН від 19.05.2020 № 654.

МОН рекомендує формувати добірку питань, орієнтуючись на необхідність комплексно перевірити знання учасників конкурсу щодо:

  • системи освіти (у т. ч. загальної середньої), її складників;
  • забезпечення доступності загальної середньої освіти;
  • статусу закладу освіти, у т. ч. автономії, а також утворення/реорганізації/ліквідації/перепрофілювання закладу освіти;
  • повноважень засновника та керівника закладу освіти;
  • органів управління в закладі освіти, у т. ч. органів самоврядування;
  • учасників освітнього процесу, їх прав та обов’язків;
  • організації освітнього процесу в закладі освіти;
  • забезпечення умов для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
  • створення безпечного освітнього середовища, зокрема запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
  • професійного розвитку педагогічних працівників, у т. ч. підвищення кваліфікації;
  • фінансування здобуття загальної середньої освіти, оплати праці педагогічних працівників;
  • забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності в закладі освіти, у т. ч. дотримання академічної доброчесності.

Загальний обсяг (кількість) тестових завдань для перевірки знання законодавства в учасників конкурсу визначає конкурсна комісія. МОН рекомендує використовувати від 30 до 50 питань залежно від їх складності та часу, необхідного для розуміння змісту завдання та надання відповіді. В додатку до листа МОН наводить зразки тестових питань

Як оформляти документи за ДСТУ 4163:2020

МОН наголошує, що не підлягає перегляду або затвердженню (погодженню) засновником рішення конкурсної комісії про визначення переможця. Посадова особа засновника (голова відповідної ради чи керівник державного органу) або керівник уповноваженого ним органу (структурного підрозділу з питань освіти) призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір (контракт). Не можна визнати переможцем конкурсу та укласти трудовий договір з особою, яка не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону № 463. Вимоги до особи, яка може бути керівником закладу загальної середньої освіти, а також перелік обмежень щодо особи, яка не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти, визначені частиною третьою статті 19 та статтею 38 Закону № 463.

Ольга Догадіна,

провідний експерт Експертус Кадри

Штрафи 2022

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
123

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
233

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
253

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15049

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
10320

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді