Табель обліку використання робочого часу: настанови і табу для кадровика

Овва! Скільки всього заповнювати, — часто виникає на думці у кадровиків при першому погляді на Табель. А чи знаєте Ви, що не тільки кадровик може його заповнювати? Більш того, форму Табеля можна адаптувати під себе.

Табель обліку використання робочого часу: настанови і табу для кадровика

Як вести облік надурочних робіт

Табель обліку робочого часу — документ первинного обліку, який необхідний для обліку використання робочого часу працівників, а також для контролю над дотриманням установленого режиму роботи, розрахунків із працівниками по заробітній платі, отримання інформації про відпрацьований час, складання статистичної звітності.

Типова форма № П-5 «Табель обліку використання робочого часу» затверджена наказом Держкомстату від 05.12.2008 №489. Вона має рекомендаційний характер. Тобто Форму П-5 можна адаптувати під потреби вашого підприємства, але обов’язковим є наявність первинного обліку показників щодо використання робочого часу, явок та неявок працівників, які визначено формами державних статистичних спостережень з праці.


Ведення Табеля є обов’язковим, як для великих так і малих підприємств (лист Мінпраці від 13.05.2010 №140/13/116-10).

Табель відкривається першого числа кожного місяця і передається в бухгалтерію двічі на місяць для розрахунків за першу половину місяця (аванс) та розрахунку заробітної плати за місяць.

Хто має вести Табель?

Якщо кількість працівників — невелика, Табель ведуть фахівці бухгалтерії.

На великих підприємствах Табель ведуть кадровики. А при наявності значної кількості цехів, структурних підрозділів, різних умов робочого часу тощо може вводитись така посада як «табельник». Також ці функції можуть покладатися на керівників підрозділів.

Після закінчення місяця за Табелем підраховують загальну кількість надурочних і нічних годин, вихідних і святкових днів. Визначають загальну кількість днів та годин неявок на роботу.

Під час запровадження підсумованого обліку робочого часу розробляються графіки роботи, за якими тривалість роботи протягом тижня не може перевищувати встановлену законодавством норму (40 годин на тиждень). Тривалість роботи протягом встановленого облікового періоду має відповідати тривалості роботи за цей же період у працівників з 5-денним робочим тижнем.

Табель обліку використання робочого часу: настанови і табу для кадровика
Ольга Догадінапровідний експерт Експертус Кадри
Не впевнені, що робите правильно? Опануйте мистецтво обліку робочого часу при звичайному режимі роботи, при змінному графіку, при неповному та скороченому робочому часі, при ненормованому робочому дні та при нестандартній тривалості робочого дня протягом тижня.

Увага! Відсутність Табеля — порушення трудового законодавства про працю України, зокрема норм частини 2 статті 10 Закону України «Про оплату праці».

За інформацією Управління Держпраці у Рівненській області

Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

Запровадження гнучкого режиму роботи на підприємстві

За письмовим погодженням між працівником і роботодавцем незалежно від форми власності для працівника можна встановити гнучкий режим робочого часу. Гнучкий графік роботи регулюється ст. 60 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП). Які особливості має гнучкий графік роботи під час воєнного стану читайте у статті
14902

Бланк табеля обліку робочого часу

Табель обліку робочого часу (бланк П-5) використовується для контролю відпрацьованих годин, відпусток, лікарняних та інших видів часу, що враховуються для розрахунку заробітної плати. У цій статті Ви знайдете відповіді на такі питання: як здійснюється облік робочого часу у військових, який вигляд має бланк табеля робочого часу, як правильно заповнити бланк табеля обліку робочого часу?
64180

Внутрішнє сумісництво: наказ, особова картка, облік робочого часу

З листа до редакції: «Декілька років тому ми дозволили жінці-лаборанту працювати у вільний від основної роботи час за внутрішнім сумісництвом у тій же лабораторії прибиральником виробничих приміщень. За таку роботу ми доплачували їй 50% окладу прибиральника. Зараз ця працівниця вирішила відмовитися від роботи прибиральника. Який слід видати наказ? Оскільки раніше було видано наказ про дозвіл працювати за сумісництвом, то тепер маємо написати «не дозволяємо надалі працювати»? Чи як правильно?»
75407

Табель обліку робочого часу: як правильно вести

Табель робочого часу — підстава для нарахування зарплатні працівникам. Хто підписує табель обліку робочого часу? Який порядок ведення табелю обліку робочого часу? Як відмічається відпустка без збереження заробітної плати в табелі? Які особливості заповнення передбачає табель обліку робочого часу, зразок заповнення у разі зміни в обліку робочого часу? Відповіді на ці важливі питання а також реальний приклад заповнення табелю обліку робочого часу ви знайдете у статті.
435399

Підсумований облік робочого часу

Підсумований облік робочого часу — досить поширене явище на практиці. Однак, невизначеності в законодавстві щодо окремих його елементів викликають низку питань. Зокрема, які характеристики має підсумований облік робочого часу і оплата праці, як закріплюється підсумований облік робочого часу в колективному договорі, чи має свої особливості підсумований облік робочого часу для сумісників. Тож розглянемо умови та порядок, за яким застосовується підсумковий облік робочого часу
39073

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді