Спецпідрозділи та радники з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків з’являться в ОМС

Всі органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування (за згодою) зобов’язані створити спецпідрозділи та призначити радників, які будуть займатися виключно питаннями забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

Спецпідрозділи та радники з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків з’являться в ОМС

☝️ Як добирати посади в ОМС

Уряд постановою від 9 жовтня 2020 № 930 затвердив:

  • Типове положення про відповідальний підрозділ органу виконавчої влади / органу місцевого самоврядування з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
  • Типове положення про радника з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі.

Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» від 08.09.2005 № 2866-IV визначає, що гендерну рівність в Україні забезпечують ВРУ, Уповноважений ВРУ з прав людини, КМУ, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, визначені в їх складі уповноважені особи (координатори) з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, громадські об’єднання.

До цього часу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування могли призначати радників з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі. Водночас, коло їх повноважень не було визначено, а відповідальні посадові особи одночасно виконували завдання в інших сферах, що призводило до недостатньо ефективної роботи у цьому напрямку.

КМУ доручив міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським, районним, районним у мм. Києві та Севастополі державним адміністраціям у межах граничної чисельності працівників:

  • організувати функціонування відповідальних підрозділів з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
  • розглянути можливість призначення радника з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі.

Відповідальний підрозділ органу безпосередньо підпорядковується заступнику його керівника, на якого покладено обов’язки уповноваженої особи (координатора) з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі.

Радник з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі може бути призначений на посаду як працівник патронатної служби, або на громадських засадах (відповідно до пункту 9 частини першої статті 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.1999 № 586-XIV).

Діяльність новоутворених підрозділів та радників дозволить створити умови для забезпечення всім громадянам, незалежно від їх статі, віку, інвалідності, місця проживання, раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, мовних або інших ознак однакових можливостей у всіх сферах їх життєдіяльності, краще визначати коріння існуючих проблем та приймати рішення, орієнтовані на потреби конкретних груп жінок і чоловіків, покращуючи якість їх життя.

Олена Петровська

за матеріалами Урядового порталу та Мінсоцполітики

image58

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Неявки в підсумованому обліку робочого часу

Характерною особливістю підсумованого обліку робочого часу є те, що тривалість робочих часів упродовж облікового періоду може мати відхилення від норми робочого часу. Про такі відхилення від норми робочого часу, як неявки в підсумованому обліку робочого часу (відпустки, тимчасова непрацездатність тощо) та надурочна робота читайте у статті.
41

Склад документів особової справи працівника

Вічне запитання з кадрової практики: чи долучати до особової справи згоду на обробку персональних даних… Відповідь — ні! Дізнайтесь: які документи можна і потрібно формувати до особової справи працівника, а чого у жодному разі там не має бути.
159639

Розробка, укладення та виконання колективних договорів

Колективний договір — це угода між роботодавцем та колективом працівників (зазвичай представлений профспілкою), яка регулює умови праці, оплати праці, соціальні пільги, трудові права та обов’язки сторін. У статті ви дізнаєтеся про порядок укладення колективного договору та внесення змін до нього.
5803

Словник кадровика

Словник кадровика — це збірка спеціалізованих термінів і понять, які використовуються в галузі управління персоналом і кадрового обліку. Докладніше про словник кадровика та використання абревіатур в HR-сфері — у статті.
91

Оформлення запису в трудовій про прийняття строковика на час відпустки з вагітності та пологів основної працівниці

Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
16397

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді