ТОП-10 відповідей НАДС щодо оцінювання службової діяльності держслужбовців 2020

Якщо Ви фахівець кадрової служби держоргану, врахуйте в роботі нюанси визначення результатів виконання завдань держслужбовцями і не пропустіть актуальні зміни та нововведення.

ТОП-10 відповідей НАДС щодо оцінювання службової діяльності держслужбовців 2020


1. Яка процедура оцінювання результатів службової діяльності держслужбовців (далі — оцінювання), які призначені на посади і проходять службу на підставі Типового контракту про проходження державної служби на період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби
COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою КМУ від 22.04.2020 р. № 290?

Такі державні службовці проходять оцінювання за процедурою, визначеною Порядком проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженою постановою КМУ від 23.08.2017р. № 640 (далі – Порядок). Протягом 10 робочих днів з моменту призначення на посади державної служби згаданим держслужбовцям встановлюються завдання і ключові показники результативності, ефективності та якості за формою, передбаченою зазначеним Порядком (за умови, що таке призначення не відбулось у жовтні-грудні звітного року, коли завдання на поточний звітний рік вже не визначаються). Інші етапи процедури оцінювання проводяться відповідними особами в установленому порядку.

2. Наказ (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань державними службовцями категорії «Б» і «В» державного органу має бути виданий 01 жовтня звітного року чи можна це зробити пізніше?

Відповідно до пункту 13 Порядку наказ про визначення результатів виконання завдань державними службовцями категорії «Б» і «В» державного органу може бути виданий у період з жовтня до грудня звітного року включно. При цьому для визначення дати прийняття такого розпорядчого акту необхідно враховувати кількість державних службовців держоргану, результати виконання завдань якими підлягають оцінюванню в цьому році, оскільки необхідно здійснити всі етапи процедури оцінювання і встигнути преміювати відмінників в поточному звітному році.

Як звільнити держслужбовця у зв’язку з негативним оцінюванням службової діяльності

3. Чи видавати наказ (розпорядження) про припинення оцінювання результатів службової діяльності держслужбовця, якого переведено на іншу посаду?

Пункт 8 Порядку скеровує, що процедура оцінювання у такому випадку припиняється автоматично, жодних розпорядчих документів для цього не потрібно.

4. Якщо працівника призначено на посаду державної служби у вересні, чи необхідно визначати йому завдання на поточний звітний рік? Чи визначати в грудні вже на наступний звітний рік?

Відповідно до пункту 12 Порядку, завдання на поточний звітний рік визначаються у січні-вересні цього року протягом 10 робочих днів з моменту призначення особи на посаду державної служби. Разом з тим, якщо згаданий строк визначення завдань спливає у жовтні звітного року, завдання на поточний рік, якщо їх не встигли визначити у вересні, встановлювати не потрібно.

5. Безпосередній керівник держслужбовця під час визначення результатів виконання завдань перебуває на лікарняному. Хто в такому випадку проводить визначення?

У такій ситуації визначення результатів виконання завдань здійснює особа, яка виконує обов’язки тимчасово відсутнього керівника. Якщо така особа відсутня, визначення результатів проводить керівник вищого рівня по відношенню до цього державного службовця.

Як вести особові картки державних службовців

6. Чи потрібно службі управління персоналом проводити навчання для державних службовців державного органу щодо процедури оцінювання?

Згідно з пунктом 6 Порядку служба управління персоналом державного органу, в якому працює держслужбовець, надає консультативну допомогу учасникам оцінювання. Порядок не передбачає обов’язку поводити саме навчання. Разом з тим, на думку НАДС, для дотримання положень процедури на всіх її етапах всіма учасника, таке навчання доцільно організувати та провести. Зробити це можна за допомогою телекомунікаційних технологій та програм.

7. Чи може бути при визначенні результатів виконання завдань враховано професійне навчання, не передбачене індивідуальною програмою професійного розвитку державного службовця?

Згідно з частиною другою статті 44 Закону України «Про державну службу» оцінювання результатів службової діяльності проводиться на підставі показників результативності, ефективності та якості, визначених з урахуванням посадових обов’язків державного службовця, а також дотримання ним правил етичної поведінки та вимог законодавства у сфері запобігання корупції, виконання індивідуальної програми професійного розвитку. Отже, професійне навчання, не передбачене згаданою індивідуальною програмою, не враховується при проведенні оцінювання.

8. Я враховується виконання індивідуальної програми професійного розвитку держслужбовця при проведенні оцінювання?

Згідно з додатком 4 до Порядку одним із критеріїв виставлення найвищого балу за завдання (4) є виконання індивідуальної програми професійного розвитку. З огляду на те, що зазначена програма може бути розрахована на весь календарний рік, а її повне виконання здійснено після визначення результатів виконання завдань, постановою КМУ від 09.10.2020 року № 940 внесено зміни до згаданих критеріїв. Зміни, зокрема, передбачають, що для отримання найвищого балу за виконане завдання необхідно, пройти професійне навчання згідно з індивідуальною програмою, за результатами якого отримати не менше ніж 0,4 кредиту ЄКТС.

9. Чи підлягають оцінюванню результати службової діяльності державних службовців категорії «Б» і «В», які перебувають за штатом?

Згідно з частиною першою статті 44 Закону України «Про державну службу», а також пунктами 12 та 14 Порядку, оцінювання має бути здійснено щодо всіх державних службовців, які працюють на займаних посадах (з урахуванням умов, передбачених наведеними положеннями законодавчих актів). Таким чином, віднесення посади категорії «Б» або «В» за штат державного органу не перешкоджає визначенню результатів службової діяльності державного службовця, який перебуває на такій посаді.

10. Які наслідки порушення процедури оцінювання?

Згідно зі статтею 44 Закону України «Про державну службу» (далі — Закон про держслужбу), а також положеннями Порядку кожен учасник процедури оцінювання має свою роль і чітко визначені обов’язки у цій процедурі. Стаття 65 Закону про держслужбу передбачає, що невиконання або неналежне виконання державним службовцем своїх посадових обов’язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, є підставою для притягнення такого державного службовця до дисциплінарної відповідальності.

За матеріалами НАДС

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Присвоєння рангу при прийнятті на державну службу

Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889) передбачає такі поняття, як «категорії посад державної служби» та «ранги державних службовців». Насправді, таке нормативно-правове закріплення є досить позитивним досвідом, адже дозволяє не тільки розмежовувати рівень відповідальності різних посадовців, але і сприяє тенденції просування по службі
63978

Особова справа державного службовця

Служба управління персоналом державного органу приділяє чимало часу роботі з особовими справами державних службовців. Щоб заощадити час кадровикам, ми підготували перелік документів та порядок ведення особових справ держслужбовців.
40266

Зразок написання автобіографії

Автобіографія — це документ-життєпис, який особа складає сама про себе. Як правильно написати автобіографію? У якій послідовності? Дізнайтеся зі статті. У пригоді стане бланк автобіографії та зразок написання для держслужбовця
563322

Особова картка державного службовця

НАДС востаннє змінювало форму особової картки державного службовця у червні 2020 року. Однак особова картка держслужбовця, нова форма якої міститься у статті, до цього часу викликає низку питань. Як заповнювати особову картку держслужбовця? Що має містити заповнена особова картка державного службовця? Відповіді шукайте у статті.
44270

Обчислення стажу державної служби

При прийнятті особи на державну службу їй обчислюють стаж державної служби. Цей стаж дає право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки
43331

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді