ДФІ щодо правомірності преміювання сільського голови

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Державна фінансова інспекція України в листі від 09.04.2015 № 08-14/408 консультує стосовно правомірності виплати сільському голові, повноваження якого достроково припинені, премії за багаторічну сумлінну працю та особистий вагомий вклад у 5-кратному розмірі середньомісячних заробітних плат перед виходом на пенсію

Державна фінансова інспекція України в листі від 09.04.2015 № 08-14/408 консультує стосовно правомірності виплати сільському голові, повноваження якого достроково припинені, премії за багаторічну сумлінну працю та особистий вагомий вклад у 5-кратному розмірі середньомісячних заробітних плат перед виходом на пенсію.

Державна фінансова інспекція України звертає увагу, що відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Обсяг повноважень та завдання органів Держфінінспекції України визначені в Законі України від 26.01.1993 № 2939-XII «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні». Згідно зі ст. 2 зазначеного Закону головним завданням органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах і взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектора економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі.

Крім того, ДФІ нагадує, що протокольним рішенням № 76 засідання від 20.10.2011 р. Кабінет Міністрів України визначив припинити надання роз'яснення норм законодавства центральним органам виконавчої влади, крім випадків, передбачених Законом України від 17.03.2011 № 3166-VI «Про центральні органи виконавчої влади».

Таким чином, надання роз'яснення щодо зазначеного питання не входить до повноважень Державної фінансової інспекції України.

Водночас Держфінінспекція України зазначає, що відповідно до ст. 8 Закону України «Про оплату праці», ст. 21 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» умови розміру оплати праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України.Умови оплати праці працівників органів місцевого самоврядування наразі визначені постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 № 268 «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (далі — Постанова № 268).

Пунктом 6 Постанови № 268 визначено, що преміювання сільських, селищних і міських голів, голів районних і районних у містах рад, їх заступників, встановлення їм надбавок, надання матеріальної допомоги здійснюється у порядку та розмірі, установлених цією постановою, у межах затверджених видатків на оплату праці. Рішення про зазначені виплати приймаються відповідною радою.

Таким чином, преміювання сільського голови здійснюється на підставі рішення сільської ради в межах затверджених видатків на оплату праці на відповідний рік.

Підготувала Марина Маслюк,

головний редактор газети «Ранкові Новини Кадровика» «Експертус Кадри», провідний редактор порталу prokadry.com.ua

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
128982

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
22637

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8198

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
516

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
594

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді