Держпраці вдосконалює процес відбору суб’єктів господарювання з урахуванням ризикоорієнтованого підходу для планування контрольно-наглядової діяльності на 2021 рік

Зміною у методах визначення першочерговості проведення планових перевірок суб’єктів господарювання стали нові Критерії ризику від провадження господарської діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 № 383.
Як проходять перевірки з праці під час карантину
Очікувати на планові контрольні заходи мають роботодавці, які підпадають під такі критерії:
- настання нещасних випадків, наявність випадків гострого або хронічного профзахворювання у працівника, особи суб’єкта господарювання протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду тощо;
- наявність об’єктів підвищеної небезпеки без зареєстрованої у встановленому порядку декларації безпеки об’єкта підвищеної небезпеки;
- наявність заборгованості з виплати зарплати або порушення строків її виплати;
- виплата працівникам зарплати на рівні або нижче встановленого законодавством розміру мінімальної зарплати;
- наявність звернень фізичних осіб про порушення, що спричинило шкоду їхнім правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, проте позапланові заходи державного нагляду (контролю) не були проведені через недостатність підстав для їх проведення тощо.
Керівники територіальних органів Держпраці особисто погоджували Плани заходів на 2021 рік з керівництвом Держпраці.
Планування наглядової діяльності на підставі зазначених критеріїв дозволяє забезпечити адресність перевірок суб’єктів господарювання, віднесених переважно до високого ступеня ризику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), та досягти підвищення ефективності роботи Держпраці, направленої на забезпечення конституційних прав та свобод працівників в Україні.
За матеріалами ГУ Держпраці в Одеській області

Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та підпорядкування зобов’язані вести військовий облік працівників. Порушення правил військового обліку — досить поширена проблема на сьогодні. Розглянемо, яка відповідальність за порушення у сфері військового обліку передбачена законодавством та які особливості притягнення до відповідальності за порушення ведення військового обліку.
Підстави для перевірки дотримання роботодавцем законодавства про працю в мирний час визначені п. 5 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою КМУ від 21.08.2019 № 823
Законодавство України передбачає ряд штрафів для підприємців та компаній за невиконання вимог трудового законодавства, зокрема за порушення щодо працевлаштування, заробітної плати, охорони праці та інших аспектів трудових відносин. Детальніше про штрафи на роботодавців у 2025 році — у статті.
Порушення законодавства про відпустки може мати серйозні наслідки для роботодавця. Інспектори праці перевіряють, чи надаються працівникам відпустки, чи є на підприємстві графік відпусток, чи виплачується компенсація за невикористану відпустку. Яку відповідальність за порушення законодавства про відпустки передбачає законодавство, читайте у статті.
Особова картка П-2 є документом, який містить важливу особисту інформацію про фізичну особу-працівника. Законодавством не передбачено прямих норм про відповідальність за неведення особової картки. Однак, чи є все-таки обов’язковим ведення особової картки — читайте у статті.