Якщо розумієте, що ваші колеги можуть претендувати на 8 тисяч допомоги, розкажіть їм — мають лише 5 днів, щоб отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) або BankID, відкрити або отримати реквізити особистого банківського рахунка за стандартом IBAN, зареєструватися чи авторизуватися на порталі чи у мобільному додатку «Дія» та оформити у ньому заяву про надання допомоги.
КМУ затвердив «Порядок звернення та надання у 2020 році одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (постанова КМУ від 09.12.2020 № 1236).
Як організувати роботу підприємства під час карантину
ПФУ оформив «Пам’ятку застрахованої особи для отримання одноразової виплати відповідно до Закону України «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 04.12.2020 №1071-ІХ».
За інформацією ПФУ право на одноразову допомогу у розмірі 8 тис грн мають:
наймані працівники | які на 10 грудня 2020 року працюють за основним місцем роботи у роботодавця, діяльність якого буде тимчасово зупинена внаслідок запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів; |
середня заробітна плата яких за третій квартал 2020 року не перевищує 30 тис грн на місяць; | |
фізичні особи – підприємці | які на 10 грудня 2020 року зареєстровані 3 місяці і більше як фізичні особи – підприємці та у 2020 році сплатили ЄСВ за себе не менше ніж за 3 місяці; |
не є одночасно фізичною особою – підприємцем та найманим працівником. |
Перевірте, чи можна отримати допомогу за КВЕД вашого підприємства
Портал «Дія» автоматично перевірить відповідність основного виду економічної діяльності (КВЕД) роботодавця переліку видів діяльності, до яких уряд запровадить обмежувальні протиепідемічні заходи та факт нарахування та сплати ЄСВ, коли працівник оформить заяву.
Перевірити сплату ЄСВ, розмір зарплати працівник може самостійно на вебпорталі Пенсійного фонду України (знадобиться електронний підпис, Bank ID або Mobile чи GOV ID).
Заяву на виплату одноразової допомоги працівники та ФОП можуть подати до 21.12.2020 включно в електронній формі на порталі або у мобільному додатку «Дія».
Працівникам, роботу яких дистанційно чи на робочому місці організувати неможливо, а правом на відпустку вони не скористалися — оголосіть простій
Як отримати послугу на порталі?
- Для авторизації на порталі надобиться КЕП або BankID.
- Зареєструватися чи авторизуватися, якщо особа вже зареєстрована, у кабінеті громадянина на diia.gov.ua.
- У розділі «Послуги» обрати «Одноразова матеріальна допомога ФОП та найманим працівникам».
- Заповнити заяву.
- Підтвердити поточне місце роботи.
- Ввести номер особистого гривневого рахунку у форматі IBAN.
- Перевірити, зберегти та надіслати заповнену заяву.
- «Дія» автоматично перевірить дані в Реєстрі застрахованих осіб ПФУ на відповідність умовам отримання допомоги.
- Очікувати повідомлення про зарахування виплати в банк (орієнтовна дата — 24 грудня 2020 року)
Як звільняти працівників під час карантину
Як отримати послугу у застосунку?
- Завантажити застосунок «Дія»
- Авторизуватися через BankID.
- У розділі «Послуги» обрати «Одноразова матеріальна допомога ФОП та найманим працівникам» (станом на 14.12.2020 сервіс у розробці).
- Заповнити заяву.
- Підтвердити поточне місце роботи.
- Ввести номер особистого гривневого рахунку у форматі IBAN.
- Перевірити, зберегти та надіслати заповнену заяву.
- «Дія» автоматично перевірить дані в Реєстрі застрахованих осіб ПФУ на відповідність умовам отримання допомоги.
- Очікувати сповіщення про опрацювання заяви та повідомлення про зарахування виплати в банк (орієнтовна дата — 24 грудня 2020 року)
Заяву формує автоматично портал та за стосунок «Дія». Щоб її заповнити — знадобиться 5 хвилин часу.
Заява про надання одноразової матеріальної допомоги
застрахованим особам
У заяві про виплату одноразової матдопомоги працівнику доведеться зазначити:
- прізвище, ім’я, по батькові (за наявності);
- дату народження;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган i мають відмітку у паспорті);
- адресу місця проживання;
- підтвердити відповідність критеріям, передбаченим частинами 1 та 1 статті 2 Закону від 04.12.2020 № 1071-ІХ та поставити позначку:
- КВЕД роботодавця заявлений першим у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 31 жовтня 2020 року та відповідає визначеним у Переліку видів економічної діяльності;
- роботодавець нарахував ЄСВ за працівника за третій квартал 2020 року. це основна робота працівника;
- середня зарплата не перевищує 30 тис грн на місяць.
- номер особистого банківського рахунка для виплати одноразової матдопомоги — за стандартом IBAN.
Заява буде прийнята, якщо працівник заповнить всі поля форми та збереже дані.
Рішення про одноразову матдопомогу ПФУ розмістить на вебпорталі та одночасно надішле SMS повідомлення працівнику.
експерт Експертус Кадри
За матеріалами Урядового порталу і ПФУ