Новостворене комунальне підприємство має утворити комісію із соцстраху упродовж місяця

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Ні директор, ні головний бухгалтер, ні кадровик не мають права одноосібно ухвалити рішення про оплату лікарняного, навіть якщо підприємство тільки утворили після децентралізації

Новостворене комунальне підприємство має утворити комісію із соцстраху упродовж місяця

Оплата лікарняних

Кожна офіційно працевлаштована, застрахована особа (така, що сплачує, або за яку сплачує роботодавець єдиний соціальний внесок) має право на виплату допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю у разі настання страхового випадку.

Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом – належним чином засвідчена за основним місцем роботи працівника його копія.

В який строк підприємство має оплатити лікарняний

Частина 3 ст. 30 Закону "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999р. № 1105-IV (далі – Закон № 1105) передбачає, що рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та застрахованих осіб (виборних органів первинної профспілкової організації (профспілкового представника) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб) або фізичною особою – підприємцем, особою, яка провадить незалежну професійну діяльність.

Для призначення матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю на підприємстві обов’язково повинна бути створена комісія (уповноважений) із соціального страхування.

Які підстави для відмови в оплаті листка непрацездатності

❗ Ні директор, ні головний бухгалтер, ні кадровик не мають такого права.❗

Комісія із соціального страхування утворюється, якщо на підприємстві працевлаштовані понад 15 осіб. Якщо працюючих за наймом 15 і менше, на загальних зборах працівників обирається уповноважений.

Комісія (уповноважений) із соціального страхування виконує свої функції відповідно до Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління ФСС від 19.07.2018 р. № 13 (далі – Положення№ 13).

Нова комісія із соціального страхування на новоствореному підприємстві повинна бути створена протягом місяця після державної реєстрації підприємства (п. 1.9 розділу І Положення№ 13).

Новостворене комунальне підприємство має утворити комісію із соцстраху упродовж місяця
Юлія ВидиборецьГоловний редактор експертно-правової системи «Експертус Кадри»

В ст. 32 Закону № 1105 зазначено, що документи для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах розглядаються не пізніше десяти днів з дня їх надходження. Допомога на поховання призначається не пізніше дня, що настає за днем звернення.

На підставі рішення Комісії про призначення матеріального забезпечення роботодавець нараховує суми матеріального забезпечення та оформлює заяву-розрахунок, яку подає до відділення Фонду не пізніше 5 робочих днів з дати прийняття комісією такого рішення.

Якщо немає заперечень, виконавча дирекція ФСС фінансує роботодавця протягом десяти робочих днів після надходження заяви-розрахунку (п. 8 Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів ФССУ, затвердженим постановою правління Фонду від 19.07.2018 р. № 12 (далі – Порядок № 12) та п. 1 ст. 32 Закону № 1105).

Роботодавець зобов’язаний виплатити допомогу по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах як тільки отримає кошти на свій рахунок:

  • працівнику в найближчий день, установлений для виплати заробітної плати;
  • виконавцю робіт за цивільно-правовим договором, протягом десяти днів після призначення допомоги (ч. 2 ст. 32 Закону № 1105).

Після виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів ФСС роботодавець протягом місяця має надіслати повідомлення про проведення виплат за формою згідно Додатку 2 до Порядку № 12.

Чинним законодавством не визначено строків надання працівником листка непрацездатності на підприємство.

Матеріальне забезпечення виплачується у разі, якщо звернення за його призначенням надійшло не пізніше дванадцяти календарних місяців з дня відновлення працездатності (ч. 5 ст. 32 Закону № 1105).

За матеріалами ГУ Держпраці в Одеській області

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
128979

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
22633

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8198

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
516

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
594

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді