Реєстр е-лікарняних вестиме Пенсійний фонд. Уряд затвердив новий порядок

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Порядок почне діяти з 1 травня 2021 року

Реєстр е-лікарняних вестиме Пенсійний фонд. Уряд затвердив новий порядок

Нагадаємо, що КМУ постановою від 17.04.2019 № 328 затвердив Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього (далі — Порядок ведення реєстру е-лікарняних).

Нова редакція Порядку ведення реєстру е-лікарняних затверджена постановою КМУ від 31.03.2021 № 323 (далі — Постанова КМУ № 323).

Електронний реєстр листків непрацездатності ведуть з метою забезпечення накопичення, зберігання, обліку та використання інформації про сформовані (видані), продовжені листки непрацездатності для реалізації прав застрахованих осіб на отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, оплату перших 5 днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, а також для проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності.

Реєстр формує та веде Пенсійний фонд, який є володільцем інформації, що міститься в ньому.

Суб'єкти інформаційного обміну — НСЗУ, Пенсійний фонд, Фонд соціального страхування.

Ведення Реєстру передбачає:

  • створення записів;
  • обробку інформації про листки непрацездатності та інформації, що надходить із джерел, визначених пп. 1 — 5 п. 8 Порядку;
  • формування єдиного реєстраційного номера листка непрацездатності;
  • пошук відомостей;
  • внесення змін;
  • передачу інформації між суб'єктами інформаційного обміну, інформаційну взаємодію їх інформаційно-телекомунікаційних систем;
  • формування повідомлень суб'єктам інформаційного обміну, застрахованим особам, страхувальникам;
  • надання відомостей з Реєстру застрахованим особам, страхувальникам, Держпраці;
  • використання довідників і класифікаторів державних реєстрів, а також Національного класифікатора НК 025:2019 "Класифікатор хвороб та споріднених проблем охорони здоров'я", україномовного варіанта Міжнародної класифікації первинної медичної допомоги ICPC-2-E;
  • функціонування порталу послуг для забезпечення доступу до інформації, що обробляється в Реєстрі, отримання відомостей з Реєстру, періодичне оприлюднення інформації з Реєстру.

Оплата лікарняних

Реєстр накопичуватиме, зберігатиме та використовуватиме електронні дані з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що надходять:

✦ з електронної системи охорони здоров’я — про медичні висновки, на підставі яких формують листки непрацездатності;

✦ із Фонду соціального страхування про:

  • результати перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам;
  • суми допомоги, які виплачено на підставі листків непрацездатності;
  • відмову в наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності у випадках, визначених законодавством;
  • зміни причини непрацездатності та їх підстави;
  • направлення на лікування та/або надання реабілітаційної допомоги у відділенні санаторно-курортного закладу;

✦ від страхувальників, — про суму оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності та суму допомоги по тимчасовій непрацездатності, які нараховано та виплачено на підставі листків непрацездатності; про відмову в оплаті перших п’яти днів тимчасової непрацездатності та/або наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності у випадках, передбачених законодавством; про наявність у застрахованої особи статусу, зазначеного в пункті 5 частини першої статті 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»; про наявність у членів сім’ї застрахованої особи, які потребують догляду, статусу постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи, інвалідності;

✦ від органів опіки та піклування, — відомості про факт усиновлення дитини застрахованими особами протягом двох місяців з дня її народження, зазначеного у свідоцтві про народження;

✦ від централізованого банку даних з проблем інвалідності, — про встановлення медико-соціальною експертною комісією групи інвалідності (зміни групи інвалідності, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності), невстановлення групи інвалідності при повторному огляді.

Реєстр складатиметься із записів про тимчасову непрацездатність, що створюються автоматично програмними засобами.

Постанова № 323 була опублікована в «Урядовому кур’єрі» від 09.04.2021 № 68 та почне діяти з 1 травня 2021 року.

Олена Петровська

,

експерт Експертус Кадри


⚡ ТОП-5 консультацій ⚡


додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
130496

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23375

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8462

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
666

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
686

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді