Реєстр е-лікарняних вестиме Пенсійний фонд. Уряд затвердив новий порядок

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Порядок почне діяти з 1 травня 2021 року

Реєстр е-лікарняних вестиме Пенсійний фонд. Уряд затвердив новий порядок

Нагадаємо, що КМУ постановою від 17.04.2019 № 328 затвердив Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього (далі — Порядок ведення реєстру е-лікарняних).

Нова редакція Порядку ведення реєстру е-лікарняних затверджена постановою КМУ від 31.03.2021 № 323 (далі — Постанова КМУ № 323).

Електронний реєстр листків непрацездатності ведуть з метою забезпечення накопичення, зберігання, обліку та використання інформації про сформовані (видані), продовжені листки непрацездатності для реалізації прав застрахованих осіб на отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, оплату перших 5 днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, а також для проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності.

Реєстр формує та веде Пенсійний фонд, який є володільцем інформації, що міститься в ньому.

Суб'єкти інформаційного обміну — НСЗУ, Пенсійний фонд, Фонд соціального страхування.

Ведення Реєстру передбачає:

  • створення записів;
  • обробку інформації про листки непрацездатності та інформації, що надходить із джерел, визначених пп. 1 — 5 п. 8 Порядку;
  • формування єдиного реєстраційного номера листка непрацездатності;
  • пошук відомостей;
  • внесення змін;
  • передачу інформації між суб'єктами інформаційного обміну, інформаційну взаємодію їх інформаційно-телекомунікаційних систем;
  • формування повідомлень суб'єктам інформаційного обміну, застрахованим особам, страхувальникам;
  • надання відомостей з Реєстру застрахованим особам, страхувальникам, Держпраці;
  • використання довідників і класифікаторів державних реєстрів, а також Національного класифікатора НК 025:2019 "Класифікатор хвороб та споріднених проблем охорони здоров'я", україномовного варіанта Міжнародної класифікації первинної медичної допомоги ICPC-2-E;
  • функціонування порталу послуг для забезпечення доступу до інформації, що обробляється в Реєстрі, отримання відомостей з Реєстру, періодичне оприлюднення інформації з Реєстру.

Листок непрацездатності: від отримання до оплати

Реєстр накопичуватиме, зберігатиме та використовуватиме електронні дані з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що надходять:

✦ з електронної системи охорони здоров’я — про медичні висновки, на підставі яких формують листки непрацездатності;

✦ із Фонду соціального страхування про:

  • результати перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам;
  • суми допомоги, які виплачено на підставі листків непрацездатності;
  • відмову в наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності у випадках, визначених законодавством;
  • зміни причини непрацездатності та їх підстави;
  • направлення на лікування та/або надання реабілітаційної допомоги у відділенні санаторно-курортного закладу;

✦ від страхувальників, — про суму оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності та суму допомоги по тимчасовій непрацездатності, які нараховано та виплачено на підставі листків непрацездатності; про відмову в оплаті перших п’яти днів тимчасової непрацездатності та/або наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності у випадках, передбачених законодавством; про наявність у застрахованої особи статусу, зазначеного в пункті 5 частини першої статті 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»; про наявність у членів сім’ї застрахованої особи, які потребують догляду, статусу постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи, інвалідності;

✦ від органів опіки та піклування, — відомості про факт усиновлення дитини застрахованими особами протягом двох місяців з дня її народження, зазначеного у свідоцтві про народження;

✦ від централізованого банку даних з проблем інвалідності, — про встановлення медико-соціальною експертною комісією групи інвалідності (зміни групи інвалідності, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності), невстановлення групи інвалідності при повторному огляді.

Реєстр складатиметься із записів про тимчасову непрацездатність, що створюються автоматично програмними засобами.

Постанова № 323 була опублікована в «Урядовому кур’єрі» від 09.04.2021 № 68 та почне діяти з 1 травня 2021 року.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри


⚡ ТОП-5 консультацій ⚡


Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
114

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
230

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
246

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15038

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
10233

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді