НАЗК оновило Методичні рекомендації з конфлікту інтересів

Нові рекомендації містять правові позиції про ситуації, у яких посадовці найчастіше запитують роз’яснення

businessman.jpg

Особливу увагу НАЗК приділяє тим питанням, що спричиняють найбільші складнощі для посадовців та оновлює позиції відповідно до останніх змін у законодавстві. З огляду на такі зміни та популярність окремих питань серед публічних службовців, НАЗК оновило Методичні рекомендації щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції (далі — Методичні рекомендації).

Нові рекомендації містять правові позиції про ситуації, де посадовці найчастіше запитують роз’яснення, поміж яких:

  • чи можна посадовцю встановлювати собі надбавки та премії, і як запобігти конфлікту інтересів під час реалізації повноважень з оплати праці? (п.п. 14.1.6. п. 14.1 розділу 14);
  • коли є конфлікт інтересів у керівника, у якого в підпорядкуванні працюють близькі особи? (п.п. 2.2.1. п. 2.1 розділу 2);
  • чи є конфлікт інтересів у посадовця, коли він приймає рішення щодо свого керівника (п.п. 2.2.1. п. 2.1 розділу 2);
  • чи відсутній конфлікт інтересів у депутатів місцевих рад під час розгляду питань щодо встановлення розмірів місцевих податків і зборів? (п.п. 14.1.2. п. 14.1 розділу 14);
  • чи не порушують депутати місцевих рад, які працюють у раді на постійній основі, антикорупційне законодавство під час голосування за рішення про затвердження місцевого бюджету? (п.п. 14.1.2. п. 14.1 розділ 14);
  • чи є конфлікт інтересів у керівників закладів освіти, які працюють у цих же закладах за сумісництвом? (п.п. 14.1.4. п. 14.1 розділу 14).

Крім того, НАЗК оновило позицію про участь посадовців у заходах, пов’яза­них із їхньою службовою діяльністю (конференціях, семінарах, гро­мадських слуханнях тощо), коштом організатора заходу (добові, проїзд, харчування, проживання) (приклад 4 п. 14.3. розділу 14).

НАЗК додало й аналіз реальних ситуацій, де посадовці мали конфлікт інтересів:

  • при спільній роботі близьких осіб (п.п. 14.1.1. п. 14.1 розділу 14); у депутатів місцевих рад (п.п. 14.1.2. п. 14.1 розділу 14); у міських, сільських, селищних голів (п.п. 14.1.3. п. 14.1 розділу 14);
  • у зв’язку із суміщенням (сумісництвом) та володінням корпоративними правами (п.п. 14.1.4. п. 14.1 розділу 14),
  • через позаслужбові відносини (п.п. 14.1.5. п. 14.1 розділу 14).

Оновлені рекомендації можна переглянути на сайті НАЗК.

Урахувати антикорупційні обмеження в трудових відносинах допоможе консультація керівника групи експертів з кадрових питань Цифрового видавництва Eкспертус Ольги Догадіної «Як урахувати антикорупційні обмеження в трудових відносинах».

Олена Петровська,
експерт із кадрових питань

За матеріалами НАЗК

 

Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

Відповідальність за порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (частина 3)

Серед загалу поширеною є думка про тотожність понять «конфлікт інтересів» і «корупція». Це хибне уявлення цілком закономірне в громадян, які не працюють на публічній службі й не стикаються на практиці з конфліктом інтересів, і неприпустиме в публічних службовців.
7861

Конфлікт інтересів: визначення поняття та законодавство (частина 2)

Продовжуємо розглядати тему щодо конфлікту інтересів. Зокрема, якими міжнародними та вітчизняними законодавчими актами це питання врегульовано. На кого поширюються вимоги законодавства про конфлікт інтересів та розкриваємо поняття «конфлікт інтересів».
8668

Конфлікт інтересів: вимоги до публічних посадових осіб (частина 1)

Конфлікт інтересів — проблема, що не втрачає актуальності, незмінно перебуває у фокусі уваги суспільства, є предметом політичних баталій та резонансних розслідувань незалежно від місця країни в корупційних рейтингах. Про те, що варто знати кадровикам держустанов про конфлікт інтересів — розгляньмо у серії статей з цього питання.
3639

Методичні рекомендації з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Конфлікт інтересів сам по собі не є корупцією і не утворює складу корупційного делікту, однак, залишаючись неврегульованим, він створює передумови для зловживання владою, відхилення від суспільних очікувань, корупції. За порушення вимог антикорупційного законодавства в частині запобігання та врегулювання конфлікту інтересів передбачено адміністративну і дисциплінарну відповідальність.
31308

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді