Що змінилося в оформленні та виплатах лікарняних із 1 січня 2023 року

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Всі страхові виплати здійснює ПФУ

doctor.jpg

1 січня 2023 року почала діяти нова редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV (далі — Закон № 1105), а функції ФСС перейшли до ПФУ. Відтак, ПФУ став страховиком, тобто уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку. Фонд має встановити порядок фінансування виплат та надання соціальних послуг, визначених Законом № 1105.

Соціальне страхування — 2023: огляд змін

До того часу, як ПФУ розробить новий порядок, застосовуватимуть Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений постановою правління ФСС від 19.07.2018 № 12. Окремі умови перехідного періоду ПФУ визначив постановою Правління «Деякі питання фінансування для здійснення виплат та надання соціальних послуг, визначених Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 21.12. 2022 № 28-3.

Документ передбачає, що ПФУ централізовано фінансує страхові виплати та надає соціальні послуги на підставі заяв-розрахунків. Страхувальник, як і раніше, подає заяву-розрахунок з інформацією про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їх видами. Але з 01 січня 2023 року таку заяву-розрахунок роботодавці подають в особистому кабінеті страхувальника на веб-порталі ПФУ.

У пункті меню «Заяви-розрахунки» особистого кабінету роботодавці зможуть шукати та переглядати свої заяви-розрахунки за визначеними критеріями:

  • період реєстрації листків непрацездатності;
  • тип заяви-розрахунку, якщо це е-лікарняний; 
  • формування (редагування) та відправки заяви-розрахунку до ПФУ. 

Заяви-розрахунки за е-лікарняними формують за інформацією з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб. Заяви-розрахунки за паперовими листками непрацездатності необхідно заповнювати в режимі ручного введення даних та прикріплювати їх скановані копії.

 question-423604_640.pngВідповідаємо на запитання:

Як і раніше, за електронними та паперовими листками непрацездатності заяви-розрахунки для надання матеріального забезпечення роботодавці складають окремо.

Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку становить 200 штук. До заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та, за необхідності, скановані копії документів.

Роботодавці, які не мають можливості користуватись електронним кабінетом на веб-порталі ПФУ, можуть скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її разом з електронною формою на електронному носії інформації головним управлінням ПФУ в областях та м. Києві за основним місцем обліку страхувальників.

Олена Петровська

За матеріалами ПФУ

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
80

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
190

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
229

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
14938

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
9946

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді