Що змінилося в оформленні та виплатах лікарняних із 1 січня 2023 року

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Всі страхові виплати здійснює ПФУ

doctor.jpg

1 січня 2023 року почала діяти нова редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV (далі — Закон № 1105), а функції ФСС перейшли до ПФУ. Відтак, ПФУ став страховиком, тобто уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку. Фонд має встановити порядок фінансування виплат та надання соціальних послуг, визначених Законом № 1105.

Соціальне страхування — 2023: огляд змін

До того часу, як ПФУ розробить новий порядок, застосовуватимуть Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений постановою правління ФСС від 19.07.2018 № 12. Окремі умови перехідного періоду ПФУ визначив постановою Правління «Деякі питання фінансування для здійснення виплат та надання соціальних послуг, визначених Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 21.12. 2022 № 28-3.

Документ передбачає, що ПФУ централізовано фінансує страхові виплати та надає соціальні послуги на підставі заяв-розрахунків. Страхувальник, як і раніше, подає заяву-розрахунок з інформацією про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їх видами. Але з 01 січня 2023 року таку заяву-розрахунок роботодавці подають в особистому кабінеті страхувальника на веб-порталі ПФУ.

У пункті меню «Заяви-розрахунки» особистого кабінету роботодавці зможуть шукати та переглядати свої заяви-розрахунки за визначеними критеріями:

  • період реєстрації листків непрацездатності;
  • тип заяви-розрахунку, якщо це е-лікарняний; 
  • формування (редагування) та відправки заяви-розрахунку до ПФУ. 

Заяви-розрахунки за е-лікарняними формують за інформацією з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб. Заяви-розрахунки за паперовими листками непрацездатності необхідно заповнювати в режимі ручного введення даних та прикріплювати їх скановані копії.

 question-423604_640.pngВідповідаємо на запитання:

Як і раніше, за електронними та паперовими листками непрацездатності заяви-розрахунки для надання матеріального забезпечення роботодавці складають окремо.

Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку становить 200 штук. До заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та, за необхідності, скановані копії документів.

Роботодавці, які не мають можливості користуватись електронним кабінетом на веб-порталі ПФУ, можуть скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її разом з електронною формою на електронному носії інформації головним управлінням ПФУ в областях та м. Києві за основним місцем обліку страхувальників.

Олена Петровська

За матеріалами ПФУ

Щорічні додаткові відпустки за шкідливі умови та за особливий характер: кому, скільки та як надавати

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67215

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
248

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
420

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
425

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15751

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді