Кабмін затвердив нові правила військового обліку

Уряд постановою від 30.12.2022 № 1487 затвердив Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Постанова КМУ від 07.12.2016 № 921 втрачає чинність
image35

Як призначити відповідального за ведення військового обліку

Новий Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів (далі — порядок) уводить цілу низку новацій для роботодавців:

  1. Уперше в Порядку визначили кількість осіб, відповідальних за ведення військового обліку, в органах місцевого самоврядування (ОМС). Для державних органів критерії, за якими визначають кількість персоналу для забезпечення військового обліку, зробили такими самими як і для інших підприємств, установ та організацій (далі — підприємства). Відтепер державні службовці також зможуть отримати доплату в межах економії фонду оплати праці за виконання обов’язків, коли на обліку менше 500 призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
  2. Щороку до 1 жовтня державні органи, ОМС та підприємства мають визначати потребу в підвищенні кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку. Підвищення кваліфікації цих працівників стало обов’язковим — не рідше одного разу на п’ять років. Навчання проводитимуть заклади освіти, що провадять освітню діяльність з підвищення кваліфікації працівників та мають ліцензії на відповідну діяльність за програмами підготовки. А програми підготовки буде кожні два роки погоджувати Генштаб ЗСУ.
  3. Унормована форма, за якою повідомлятимемо районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (далі — ТЦК) про призначення або звільнення (увільнення) керівників та інших осіб, відповідальних за організацію та ведення військового обліку.
  4. Персональний військовий облік більше не вестимемо за особовими картками П-2. З’являються нові облікові форми — списки персонального військового обліку (далі — списки) та відомість оперативного обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Вести їх можна в електронних та/або паперових формах.

Змін багато. З’являться нові справи, зможемо довести до ТЦК, що працівники у відпустці, відрядженні, хворіють і не намагатися здійснити нездійсненне, аби оповістити працівників про виклик до ТЦК. Експерти вже готують ґрунтовну аналітику змін та актуалізацію консультацій Системи. Слідкуйте за розсилками та оновленнями на стартовій сторінці системи Експертус: кадри.

Юлія Видиборець

Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

План роботи з військового обліку на 2025 рік

Робота з військового обліку є важливим аспектом діяльності будь-якого підприємства, особливо в умовах мобілізаційної готовності. Створення детального плану допоможе систематизувати всі процеси, забезпечити точність даних та своєчасне виконання всіх необхідних заходів. Як скласти план роботи з військового обліку на 2025 рік зразок — у статті.
2976

Відповідальний за військовий облік: кого призначати

Військовий облік на підприємстві здійснюється відповідальною посадовою особою. Як призначати відповідального за ведення військового обліку на підприємстві, в установі, організації? Відповідь знайдете у статті.
66764

Посадова інструкція інспектора з військового обліку

Необхідно скласти посадову інструкцію відповідального за військовий облік на підприємстві, але не знаєте з чого почати? Ми підготували для вас зразок посадової інструкції відповідального за військовий облік. Залишилось тільки скачати.
64913

Бронювання працівників на підприємстві під час воєнного стану

Під час воєнного стану порядок бронювання військовозобов’язаних передбачає два абсолютно різних механізми. У фокусі цієї статті відповіді на наступні питання: як забронювати працівника на період мобілізації, хто може забронювати працівника, чи можна забронювати мобілізованого працівника?
286879

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді