Перша психологічна допомога: як надавати?

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Навички допоможуть і в побуті

Перша психологічна допомога: як надавати?Держпраці наголосила на важливості надання першої психологічної допомоги на роботі. 

Так, завданнями такої допомоги є: 

  • оцінка безпекової ситуації навколо;
  • оцінка першочергових потреб і проблем (спочатку потрібно задовольнити базові потреби в їжі, воді, безпечному середовищі);
  • вислуховування;
  • надання корисної інформації та контакт зі службами професійної допомоги та рідними.

6 психологічних ефектів, які впливають на нашу поведінку

У Державній службі з питань праці пояснили, що надавати першу психологічну допомогу може штатний психолог або ж навчені працівники (профільна освіта не обов'язкова). Водночас потерпілим необхідно в подальшому звертатися до фахівців.

Надаючи допомогу, важливо не нашкодити при цьому потерпілому. Для цього слід:

  • дотримуватися конфіденційності;
  • перебуваючи поруч, дотримуватися зручної для людини дистанції;
  • не нав’язувати, а пропонувати допомогу
  • не розпитувати, а просто слухати;
  • якщо людина хоче мовчати — помовчіть разом з нею;
  • не виявляти осуду;
  • поводитися спокійно та терпляче;
  • приймати всі емоції потерпілого;
  • не торкатись та не обіймати людину, якщо для неї це неприпустимо;
  • говорити доступно;
  • не розповідати про власні проблеми — краще говорити про те, який ви маєте досвід в управлінні стресом.

Пам'ятайте: Людина може бути не готова говорити, але потребувати підтримки. Запитайте, чи потребує людина якоїсь допомоги. Запропонуйте гарячий напій та скажіть, що можете просто побути з людиною в тиші. Також можна використовувати позитивне невербальне спілкування: зберігати відкрите положення тіла, підтримувати візуальний контакт, демонструючи свою небайдужість. 

Нагадайте потерпілому, що його емоції — нормальна реакція на ненормальні події.

Водночас є фрази, які не можна говорити у такій ситуації. Це:

  • «Мені теж важко, але ж я якось справляюся»
  • «Ти не повинен (повинна) так думати. Не думай про це»
  • «Це взагалі не проблема»
  • «Все могло бути гірше»
  • «З тобою щось не так»
  • «Я б на твоєму місці…»
  • «Все буде добре»
  • «Я тебе розумію»
  • «Заспокойся, не плач, візьми себе в руки»
  • «Тобі пощастило, що ти вижив (вижила)… Головне, що залишилися живі…»
  • «Нічого страшного – усе ще наживете…»
  • «Чого ти впав (впала) на підлогу, ніяких вибухів не було»

За матеріалами Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Преміювання працівників

Преміювання працівників — це ефективний інструмент мотивації персоналу, який дозволяє стимулювати працівників до досягнення кращих результатів та підвищення продуктивності. Правильно побудована система преміювання сприяє створенню позитивного робочого клімату, підвищенню лояльності працівників та загальному успіху підприємства.
21636

Калькулятор середньооблікової чисельності штатних працівників

Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру та здійснює розрахунок середньосписочної чисельності працівників. Наш калькулятор середньооблікової кількості працівників допоможе обрахувати таку кількість за вибраний період часу.
48367

Номенклатура справ 2026

Номенклатура справ 2026 — це систематизований перелік справ, які створюються у діяльності підприємства, установи чи організації протягом року. Вона є основою для правильного ведення діловодства, архівування та забезпечення збереженості документів
1852

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
2060

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді