Роботодавцям компенсують витрати на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністю

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Мінекономіки розробило проект Порядку

Роботодавцям компенсують витрати на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністюСПО об’єднань профспілок України розмістило на своєму сайті проект постанови КМУ «Деякі питання надання роботодавцям компенсації фактичних витрат на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністю». Розробник постанови — Мінекономіки. 

Цим документом, серед іншого, міністерство пропонує затвердитиПорядок надання роботодавцям компенсації фактичних витрат на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністю, (далі — Порядок). Порядок визначитьумови, механізм виплати роботодавцям компенсації фактичних витрат на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністю, а також її строки та розмір.

Працівник з інвалідністю: прийняття, робота, звільнення

Дію Порядку поширять на роботодавців, які працевлаштували застраховану особу з інвалідністю. Бюджетні установи, фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування, громадські об’єднання осіб з інвалідністю, їх спілки, а також підприємства та організації громадських об’єднань осіб з інвалідністю компенсацію не отримуватимуть.

Компенсацію виплачуватимуть:

  • у розмірі фактичних витрат на оплату праці за кожну працевлаштовану особу з інвалідністю;
  • щомісяця протягом 6-ти місяців з дня працевлаштування особи з інвалідністю незалежно від групи інвалідності;
  • граничний розмір компенсації не перевищуватиме 15 000 гривень, або обчисленої з неї відповідної суми у разі, коли особа працювала неповний місяць.

Щоб отримати компенсацію, роботодавець подаватиме до центру зайнятості за місцем його господарської діяльності заяву за затвердженою формою:

  • в електронній формі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, офіційного веб-сайту Державного центру зайнятості, або за допомогою технічних засобів електронних комунікацій з використанням КЕП;
  • у паперовій формі — особисто до центру зайнятості.

Розмір компенсації визначатимуть на підставі даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про суму заробітної плати, нарахованої роботодавцем працівнику та про суму єдиного внеску, сплаченого роботодавцем за працівника.

Нагадаємо, що починаючи зі звіту за 2022 рік не потрібно складати й подавати до Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю форму № 10-ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю», затверджену наказом Мінсоцполітики від 27.08.2020 № 591. Проте. сам норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, або у кількості одного робочого місця, якщо працює від 8 до 25 осіб, — роботодавці мають виконувати й надалі. 

Олена Петровська

за матеріалами СПО об’єднань профспілок України 

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Преміювання працівників

Преміювання працівників — це ефективний інструмент мотивації персоналу, який дозволяє стимулювати працівників до досягнення кращих результатів та підвищення продуктивності. Правильно побудована система преміювання сприяє створенню позитивного робочого клімату, підвищенню лояльності працівників та загальному успіху підприємства.
21636

Калькулятор середньооблікової чисельності штатних працівників

Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру та здійснює розрахунок середньосписочної чисельності працівників. Наш калькулятор середньооблікової кількості працівників допоможе обрахувати таку кількість за вибраний період часу.
48367

Номенклатура справ 2026

Номенклатура справ 2026 — це систематизований перелік справ, які створюються у діяльності підприємства, установи чи організації протягом року. Вона є основою для правильного ведення діловодства, архівування та забезпечення збереженості документів
1852

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
2062

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді