СПО об’єднань профспілок України розмістило на своєму сайті проект постанови КМУ «Деякі питання надання роботодавцям компенсації фактичних витрат на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністю». Розробник постанови — Мінекономіки.
Цим документом, серед іншого, міністерство пропонує затвердитиПорядок надання роботодавцям компенсації фактичних витрат на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністю, (далі — Порядок). Порядок визначитьумови, механізм виплати роботодавцям компенсації фактичних витрат на оплату праці працевлаштованих осіб з інвалідністю, а також її строки та розмір.
Працівник з інвалідністю: прийняття, робота, звільнення
Дію Порядку поширять на роботодавців, які працевлаштували застраховану особу з інвалідністю. Бюджетні установи, фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування, громадські об’єднання осіб з інвалідністю, їх спілки, а також підприємства та організації громадських об’єднань осіб з інвалідністю компенсацію не отримуватимуть.
Компенсацію виплачуватимуть:
- у розмірі фактичних витрат на оплату праці за кожну працевлаштовану особу з інвалідністю;
- щомісяця протягом 6-ти місяців з дня працевлаштування особи з інвалідністю незалежно від групи інвалідності;
- граничний розмір компенсації не перевищуватиме 15 000 гривень, або обчисленої з неї відповідної суми у разі, коли особа працювала неповний місяць.
Щоб отримати компенсацію, роботодавець подаватиме до центру зайнятості за місцем його господарської діяльності заяву за затвердженою формою:
- в електронній формі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, офіційного веб-сайту Державного центру зайнятості, або за допомогою технічних засобів електронних комунікацій з використанням КЕП;
- у паперовій формі — особисто до центру зайнятості.
Розмір компенсації визначатимуть на підставі даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про суму заробітної плати, нарахованої роботодавцем працівнику та про суму єдиного внеску, сплаченого роботодавцем за працівника.
Нагадаємо, що починаючи зі звіту за 2022 рік не потрібно складати й подавати до Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю форму № 10-ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю», затверджену наказом Мінсоцполітики від 27.08.2020 № 591. Проте. сам норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, або у кількості одного робочого місця, якщо працює від 8 до 25 осіб, — роботодавці мають виконувати й надалі.
Олена Петровська
за матеріалами СПО об’єднань профспілок України