З 27 липня діє нове Типове положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Уповноважені підрозділи з питань запобігання та виявлення корупції утворюють в органах влади

З 27 липня діє нове Типове положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції

Уповноважений підрозділ утворюватимуть як самостійний та функціонально незалежний структурний підрозділ у державному органі, органі влади АР Крим, ОМС, територіальному (міжрегіональному) органі, державному цільовому фонді, підприємстві, установі, організації, перелік яких визначений у частині 1 статті 13-1 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон № 1700). Мета — організовувати та здійснювати заходи із запобігання та виявлення корупції.

Уповноважену особу призначатимуть на окрему посаду, утворену у штатному розписі відповідного органу, на яку покладено повноваження з виконання функцій уповноваженої особи. Функції уповноваженої особи також можна покласти на одного з працівників відповідного органу.

Визначення працівника уповноваженою особою не повинно призводити до реального чи потенційного конфлікту інтересів у зв'язку з виконанням таким працівником повноважень уповноваженої особи.

До завдань уповноваженого підрозділу додали розгляд повідомлень про порушення вимог Закону, у т. ч. у територіальних (міжрегіональних) органах та юридичних особах, що належать до сфери управління відповідного органу.

Уповноважений підрозділ (уповноважена особа) відповідно до покладених на нього (неї) завдань:

  • надаватиме до НАЗК інформацію про свою діяльність до 10 лютого року, наступного за звітним, за результатами роботи за звітний рік;
  • повідомлятиме НАЗК протягом 10 робочих днів у разі зміни структури, штатної чисельності, контактних даних, а також керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи);
  • залучатиметься до роботи комісії з оцінки корупційних ризиків;
  • візуватиме проекти актів з основної діяльності, адміністративно-господарських питань, кадрових питань (особового складу) залежно від їх видів;
  • здійснюватиме моніторинг Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, з метою забезпечення дотримання відповідним органом вимог частини першої статті 59 та частини другої статті 65-1 Закону № 1700.

Уповноважений підрозділ (уповноважена особа) матимуть право:

  • здійснювати обробку інформації, у т. ч. персональних даних, з дотриманням законодавства про захист персональних даних;
  • вносити керівнику відповідного органу (суб'єкту призначення) подання про притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників відповідного органу, винних у порушенні Закону № 1700;
  • витребувати від структурних підрозділів відповідного органу інформацію щодо виконання заходів, передбачених антикорупційною програмою відповідного органу (іншим документом за результатами оцінки корупційних ризиків та визначення заходів з їх усунення - для відповідного органу, який не має обов'язку затверджувати антикорупційну програму);
  • вести листування з уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) інших відповідних органів, НАЗК, іншими спеціально уповноваженими суб'єктами у сфері протидії корупції з питань, що належать до компетенції уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи);
  • надавати на розгляд керівника відповідного органу пропозиції про удосконалення роботи уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи).

Залежно від юрисдикції роботи, керівник уповноваженого підрозділу (уповноважена особа) забезпечуватиме перевірки стану організації роботи із запобігання та виявлення корупції у органах і юридичних особах, що належать до сфери управління державного органу.

Типове положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції затверджене наказом НАЗК від 27.05.2021 № 277/21. Відповідно, Типове положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затверджене наказом НАЗК від 17.03.2020 № 102/20, втратило чинність з 27.07.2021.

Олена Петровська

,

експерт Експертус Кадри

додаток

Правила розрахунку нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2026 році

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронні інструменти кадровика: Резерв+, е-кадри, звітність до Держпраці

Сучасна кадрова робота стрімко переходить у цифровий формат. Воєнний стан, державний контроль і зростаючі вимоги до збереження даних роблять електронні інструменти кадровика не просто зручністю, а необхідністю. Паперові журнали, картки й накази більше не відповідають темпам сьогодення — на зміну їм приходять цифрові кадрові сервіси та електронна кадрова система, що автоматизують рутину, мінімізують ризики помилок і забезпечують надійне зберігання даних. Усе про цифрові інструменти для кадровика — у статті
138

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
555473

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
131604

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23910

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8918

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді