З 27 липня діє нове Типове положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції

Уповноважені підрозділи з питань запобігання та виявлення корупції утворюють в органах влади

З 27 липня діє нове Типове положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції

Уповноважений підрозділ утворюватимуть як самостійний та функціонально незалежний структурний підрозділ у державному органі, органі влади АР Крим, ОМС, територіальному (міжрегіональному) органі, державному цільовому фонді, підприємстві, установі, організації, перелік яких визначений у частині 1 статті 13-1 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон № 1700). Мета — організовувати та здійснювати заходи із запобігання та виявлення корупції.

Уповноважену особу призначатимуть на окрему посаду, утворену у штатному розписі відповідного органу, на яку покладено повноваження з виконання функцій уповноваженої особи. Функції уповноваженої особи також можна покласти на одного з працівників відповідного органу.

Визначення працівника уповноваженою особою не повинно призводити до реального чи потенційного конфлікту інтересів у зв'язку з виконанням таким працівником повноважень уповноваженої особи.

До завдань уповноваженого підрозділу додали розгляд повідомлень про порушення вимог Закону, у т. ч. у територіальних (міжрегіональних) органах та юридичних особах, що належать до сфери управління відповідного органу.

Уповноважений підрозділ (уповноважена особа) відповідно до покладених на нього (неї) завдань:

  • надаватиме до НАЗК інформацію про свою діяльність до 10 лютого року, наступного за звітним, за результатами роботи за звітний рік;
  • повідомлятиме НАЗК протягом 10 робочих днів у разі зміни структури, штатної чисельності, контактних даних, а також керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи);
  • залучатиметься до роботи комісії з оцінки корупційних ризиків;
  • візуватиме проекти актів з основної діяльності, адміністративно-господарських питань, кадрових питань (особового складу) залежно від їх видів;
  • здійснюватиме моніторинг Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення, з метою забезпечення дотримання відповідним органом вимог частини першої статті 59 та частини другої статті 65-1 Закону № 1700.

Уповноважений підрозділ (уповноважена особа) матимуть право:

  • здійснювати обробку інформації, у т. ч. персональних даних, з дотриманням законодавства про захист персональних даних;
  • вносити керівнику відповідного органу (суб'єкту призначення) подання про притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників відповідного органу, винних у порушенні Закону № 1700;
  • витребувати від структурних підрозділів відповідного органу інформацію щодо виконання заходів, передбачених антикорупційною програмою відповідного органу (іншим документом за результатами оцінки корупційних ризиків та визначення заходів з їх усунення - для відповідного органу, який не має обов'язку затверджувати антикорупційну програму);
  • вести листування з уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) інших відповідних органів, НАЗК, іншими спеціально уповноваженими суб'єктами у сфері протидії корупції з питань, що належать до компетенції уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи);
  • надавати на розгляд керівника відповідного органу пропозиції про удосконалення роботи уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи).

Залежно від юрисдикції роботи, керівник уповноваженого підрозділу (уповноважена особа) забезпечуватиме перевірки стану організації роботи із запобігання та виявлення корупції у органах і юридичних особах, що належать до сфери управління державного органу.

Типове положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції затверджене наказом НАЗК від 27.05.2021 № 277/21. Відповідно, Типове положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затверджене наказом НАЗК від 17.03.2020 № 102/20, втратило чинність з 27.07.2021.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Словник кадровика

Словник кадровика — це збірка спеціалізованих термінів і понять, які використовуються в галузі управління персоналом і кадрового обліку. Докладніше про словник кадровика та використання абревіатур в HR-сфері — у статті.
49

Заява про відстрочку через інвалідність військовозобов’язаного

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від армії для особи з інвалідністю, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
25776

Заява на відстрочку у зв’язку із навчанням

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації у зв’язку із навчанням, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
46121

Заява на відстрочку від мобілізації у зв’язку з утриманням трьох дітей

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації у зв’язку з утриманням трьох дітей, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
33712

Заява на відстрочку від мобілізації через інвалідність члена сім’ї

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації через інвалідність члена сім'ї. Його доволі часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
22633

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді