Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК, щоб вона не повернулася без розгляду

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Чек-лист необхідних документів для розгляду програми
Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

Антикорупційна програма – один із важливих програмних документів для державних органів. Погоджує цю програму НАЗК, але щороку близько 20-25% антикорупційних програм повертаються без розгляду.

Як скласти антикорупційну програму юрособи

Для того, щоб полегшити процес подання антикорупційної програми, НАЗК підготувало спеціальний чек-лист. Він допоможе антикорупційним уповноваженим правильно і повно сформувати пакет документів, необхідний для розгляду програми.

Чому антикорупційна програма може повернутися без розгляду

Є три причини для повернення антикорупційної програми:

  • програма затверджена неналежним суб’єктом.

Наприклад, антикорупційна програма обласної державної адміністрації була затверджена не головою, а його заступником, який не має таких повноважень.

  • програма не затверджена (не підписана) в установленому порядку.

Наприклад, антикорупційна програма не була підписана уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції.

  • орган влади подав неповний комплект документів.

До переліку документів, які органам влади потрібно надсилати разом із антикорупційною програмою, входять:

  • супровідний лист;
  • копія розпорядчого документа про проведення оцінки корупційних ризиків;
  • копія розпорядчого документа, яким затверджено антикорупційну програму;
  • робочий план оцінки корупційних ризиків;
  • таблиця формального визначення ідентифікованих корупційних ризиків;
  • довідка про проаналізовані нормативно-правові акти;
  • довідка про результати публічного громадського обговорення проекту антикорупційної програми.

Які помилки найчастіше трапляються під час формування документів

Однією з основних помилок під час підготовки необхідного пакету документів є відсутність формального визначення ідентифікованих корупційних ризиків.

Які юридичні особи зобов’язані призначати уповноваженого з антикорупційної діяльності

Це окремий документ, який повинен містити:

  • проаналізовані функції, завдання органу влади;
  • ідентифіковані корупційні ризики;
  • існуючі заходи контролю, які застосовує орган влади, щоб мінімізувати кожен ризик;
  • опис корупційних ризиків.

Приклад оформлення такого документа можна знайти в Методичних рекомендаціях щодо підготовки антикорупційних програм органів влади.

Також органи влади часто помиляються при виборі форми публічного громадського обговорення проекту антикорупційної програми. Обирають такі форми обговорень, які не вважаються публічними громадськими обговореннями.

Наприклад, центральний орган виконавчої влади провів громадське обговорення на засіданні громадської ради замість того, щоб провести конференцію або інший захід, який передбачений у Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики.

Ознайомитися з рекомендаціями НАЗК можна нижче та за посиланням.

За матеріалами НАЗК

Робочий час: облік, обмеження та практичні кейси

Статті за темою

Усі статті за темою

Позитивний HR-бренд: ключ до успіху

У сучасному бізнес-середовищі компанії, які прагнуть досягти високих результатів, повинні не лише конкурувати за клієнтів, а й активно залучати та утримувати талановитих працівників. Однак у конкурентному світі здобуття кваліфікованих кадрів є не менш важливим завданням. Ось тут на допомогу приходить HR-бренд — стратегічний підхід до формування репутації компанії як роботодавця. Як створити та підтримувати позитивний імідж компанії — у статті.
87

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
5995

Реформа системи встановлення інвалідності в дії: що потрібно знати роботодавцю

З 1 січня 2025 року в Україні набула чинності реформа системи встановлення інвалідності, яка передбачає заміну медико-соціальних експертних комісій (МСЕК) на експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи, що працюватимуть при лікувальних закладах. Ліквідація МСЕК в Україні викликала низку питань, як серед працівників, так і серед роботодавців. Наші експерти підготували відповіді на найактуальніші з таких питань.
1018

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
530565

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
124008

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді