Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК, щоб вона не повернулася без розгляду

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Чек-лист необхідних документів для розгляду програми
Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

Антикорупційна програма – один із важливих програмних документів для державних органів. Погоджує цю програму НАЗК, але щороку близько 20-25% антикорупційних програм повертаються без розгляду.

Як скласти антикорупційну програму юрособи

Для того, щоб полегшити процес подання антикорупційної програми, НАЗК підготувало спеціальний чек-лист. Він допоможе антикорупційним уповноваженим правильно і повно сформувати пакет документів, необхідний для розгляду програми.

Чому антикорупційна програма може повернутися без розгляду

Є три причини для повернення антикорупційної програми:

  • програма затверджена неналежним суб’єктом.

Наприклад, антикорупційна програма обласної державної адміністрації була затверджена не головою, а його заступником, який не має таких повноважень.

  • програма не затверджена (не підписана) в установленому порядку.

Наприклад, антикорупційна програма не була підписана уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції.

  • орган влади подав неповний комплект документів.

До переліку документів, які органам влади потрібно надсилати разом із антикорупційною програмою, входять:

  • супровідний лист;
  • копія розпорядчого документа про проведення оцінки корупційних ризиків;
  • копія розпорядчого документа, яким затверджено антикорупційну програму;
  • робочий план оцінки корупційних ризиків;
  • таблиця формального визначення ідентифікованих корупційних ризиків;
  • довідка про проаналізовані нормативно-правові акти;
  • довідка про результати публічного громадського обговорення проекту антикорупційної програми.

Які помилки найчастіше трапляються під час формування документів

Однією з основних помилок під час підготовки необхідного пакету документів є відсутність формального визначення ідентифікованих корупційних ризиків.

Які юридичні особи зобов’язані призначати уповноваженого з антикорупційної діяльності

Це окремий документ, який повинен містити:

  • проаналізовані функції, завдання органу влади;
  • ідентифіковані корупційні ризики;
  • існуючі заходи контролю, які застосовує орган влади, щоб мінімізувати кожен ризик;
  • опис корупційних ризиків.

Приклад оформлення такого документа можна знайти в Методичних рекомендаціях щодо підготовки антикорупційних програм органів влади.

Також органи влади часто помиляються при виборі форми публічного громадського обговорення проекту антикорупційної програми. Обирають такі форми обговорень, які не вважаються публічними громадськими обговореннями.

Наприклад, центральний орган виконавчої влади провів громадське обговорення на засіданні громадської ради замість того, щоб провести конференцію або інший захід, який передбачений у Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики.

Ознайомитися з рекомендаціями НАЗК можна нижче та за посиланням.

За матеріалами НАЗК

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66050

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
178

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
283

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
305

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15301

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді