Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним: роз’яснює ФСС

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
ФСС фінансує лікарняні і декретні допомоги у хронологічному порядку

Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним: роз’яснює ФСС

ФСС наголошує, що і для паперових, і для е-лікарняних саме від дати, коли роботодавець подав заяву-розрахунок залежить отримання допомоги.

ФСС наводить основні правила оформлення заяв-розрахунків для роботодавців.

Кадровий інтенсив для бухгалтера

Оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними має особливості

  • Починати призначати працівнику матеріальне забезпечення і оформлювати заяву-розрахунку можна з дати видачі е-лікарняного. Такою датою вважають 8 день після дати закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах — 8 день після дати відкриття.

Наприклад, е-лікарняний, створений 25 жовтня строком на 10 днів, має дату закриття 03.11.2021. Його вважатимуть виданим та готовим до сплати з 11.11.2021. Це визначає наказ МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в редакції наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086).

  • Лікарняні по вагітності та пологах часто не змінюють свій статус на «готовий до сплати» з дати видачі, а е-лікарняні по хворобі стають «готовими до сплати» зарано. У таких випадках ФСС радить орієнтуватись на дати, а допомогу по вагітності та пологах призначити по е-лікарняному зі статусом «закритий». Ці технічні неточності поступово врегулюють.
  • Щоби оформити і подати до Фонду заяву-розрахунок, роботодавець має не більше 5 робочих днів з дати, коли комісія із соціального страхування підприємства прийняла рішення призначити допомогу.
  • Форма заяви-розрахунку, яку заповнюють, щоби отримати кошти від ФССУ, не змінилась. Вона однакова для паперових і е-лікарняних та визначена у Порядку фінансування страхувальників, затвердженому постановою правління ФССУ від 19.07.2018

    № 12

    .
  • У е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тому листки непрацездатності різних видів в одній заяві не поєднують. За паперовими і е-лікарняними подають дві окремі заяви-розрахунки.

Фахівці Фонду звертають увагу роботодавців, що у більшості спеціалізованих програм для електронного документообігу пропонують окремі форми заяв для паперових і електронних листків непрацездатності, хоча форми заяв-розрахунків однакові для всіх лікарняних.

Як формувати заяву-розрахунок за е-лікарняним:

  • перші 6 колонок заповнюють без змін, а поле «Серія» залишають порожнім;
  • у полі «Номер» вказують номер е-лікарняного. Він містить 19 знаків у форматі XXXXXX-XXXXXXXXXX-Х (де XXXXXX — номер випадку непрацездатності, XXXXXXXXXX — порядковий номер листка непрацездатності, Х — номер версії);
  • у наступному полі вказують е-лікарняний первинний або продовження (1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності. Йому відповідають перші шість цифр номеру е-лікарняного. Ці цифри співпадатимуть для всіх лікарняних, сформованих у межах одного страхового випадку;

у десятій колонці вказують оновлений код причини непрацездатності — він відрізняється від визначених для паперових лікарняних. В е-лікарняних причини непрацездатності:

1 — Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві;
2 — Вагітність і пологи;
3 — Необхідність догляду за хворою дитиною;
4 — Необхідність догляду за хворим членом сім’ї;
5 — Необхідність догляду за дитиною віком до 3 років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною;
6 — Карантин, встановлений відповідно до законодавства;
7 — Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства;
8 — Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу;
9 — Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта);
10 — Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого КМУ з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Якщо у медичному висновку є відмітка про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта, Фонд може змінити причину непрацездатності за кодом 1 після завершення відповідного розслідування на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини:

11 — Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання;
12 — Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві.

Решту колонок заповнюють, як і раніше.

Кадровий облік з нуля

Як подати заяву-розрахунок

  • Процедура подання заяв-розрахунків за паперовими і е-лікарняними не відрізняється.
  • Документ можна подати онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення або на паперових носіях.

ФСС звертає увагу роботодавців, що заяву-розрахунок не можна подати через електронний кабінет страхувальника на порталі ПФУ. Такі заяви-розрахунки ПФУ до ФСС не передає.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

за матеріалами ФСС

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
98

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
206

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
234

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
14980

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
10137

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді