Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним: роз’яснює ФСС

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
ФСС фінансує лікарняні і декретні допомоги у хронологічному порядку

Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним: роз’яснює ФСС

ФСС наголошує, що і для паперових, і для е-лікарняних саме від дати, коли роботодавець подав заяву-розрахунок залежить отримання допомоги.

ФСС наводить основні правила оформлення заяв-розрахунків для роботодавців.

Кадровий інтенсив для бухгалтера

Оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними має особливості

  • Починати призначати працівнику матеріальне забезпечення і оформлювати заяву-розрахунку можна з дати видачі е-лікарняного. Такою датою вважають 8 день після дати закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах — 8 день після дати відкриття.

Наприклад, е-лікарняний, створений 25 жовтня строком на 10 днів, має дату закриття 03.11.2021. Його вважатимуть виданим та готовим до сплати з 11.11.2021. Це визначає наказ МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в редакції наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086).

  • Лікарняні по вагітності та пологах часто не змінюють свій статус на «готовий до сплати» з дати видачі, а е-лікарняні по хворобі стають «готовими до сплати» зарано. У таких випадках ФСС радить орієнтуватись на дати, а допомогу по вагітності та пологах призначити по е-лікарняному зі статусом «закритий». Ці технічні неточності поступово врегулюють.
  • Щоби оформити і подати до Фонду заяву-розрахунок, роботодавець має не більше 5 робочих днів з дати, коли комісія із соціального страхування підприємства прийняла рішення призначити допомогу.
  • Форма заяви-розрахунку, яку заповнюють, щоби отримати кошти від ФССУ, не змінилась. Вона однакова для паперових і е-лікарняних та визначена у Порядку фінансування страхувальників, затвердженому постановою правління ФССУ від 19.07.2018

    № 12

    .
  • У е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тому листки непрацездатності різних видів в одній заяві не поєднують. За паперовими і е-лікарняними подають дві окремі заяви-розрахунки.

Фахівці Фонду звертають увагу роботодавців, що у більшості спеціалізованих програм для електронного документообігу пропонують окремі форми заяв для паперових і електронних листків непрацездатності, хоча форми заяв-розрахунків однакові для всіх лікарняних.

Як формувати заяву-розрахунок за е-лікарняним:

  • перші 6 колонок заповнюють без змін, а поле «Серія» залишають порожнім;
  • у полі «Номер» вказують номер е-лікарняного. Він містить 19 знаків у форматі XXXXXX-XXXXXXXXXX-Х (де XXXXXX — номер випадку непрацездатності, XXXXXXXXXX — порядковий номер листка непрацездатності, Х — номер версії);
  • у наступному полі вказують е-лікарняний первинний або продовження (1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності. Йому відповідають перші шість цифр номеру е-лікарняного. Ці цифри співпадатимуть для всіх лікарняних, сформованих у межах одного страхового випадку;

у десятій колонці вказують оновлений код причини непрацездатності — він відрізняється від визначених для паперових лікарняних. В е-лікарняних причини непрацездатності:

1 — Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві;
2 — Вагітність і пологи;
3 — Необхідність догляду за хворою дитиною;
4 — Необхідність догляду за хворим членом сім’ї;
5 — Необхідність догляду за дитиною віком до 3 років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною;
6 — Карантин, встановлений відповідно до законодавства;
7 — Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства;
8 — Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу;
9 — Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта);
10 — Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого КМУ з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Якщо у медичному висновку є відмітка про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта, Фонд може змінити причину непрацездатності за кодом 1 після завершення відповідного розслідування на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини:

11 — Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання;
12 — Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві.

Решту колонок заповнюють, як і раніше.

Кадровий облік з нуля

Як подати заяву-розрахунок

  • Процедура подання заяв-розрахунків за паперовими і е-лікарняними не відрізняється.
  • Документ можна подати онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення або на паперових носіях.

ФСС звертає увагу роботодавців, що заяву-розрахунок не можна подати через електронний кабінет страхувальника на порталі ПФУ. Такі заяви-розрахунки ПФУ до ФСС не передає.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

за матеріалами ФСС

Щорічні додаткові відпустки за шкідливі умови та за особливий характер: кому, скільки та як надавати

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67249

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
250

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
425

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
426

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15772

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді