Державна служба з питань праці назвала три основні ситуації, де працівники можуть зазнавати дискримінації — під час:
Оплата лікарняних: зміни для роботодавців
Насамперед Держпраці акцентувала на обмеженні прав ВІЛ-позитивних працівників, яких громадяни можуть зазнавати під час трудових відносин:
- відмова в наданні можливостей для навчання, підвищення кваліфікації чи просування по службі;
- пониження;
- нерівна оплата праці;
- недотримання конфіденційності щодо персональних медичних даних (зокрема, дані про ВІЛ-статус);
- вимога повідомляти про свій ВІЛ-статус (або ВІЛ-статус третьої особи);
- позбавлення особи права на медичні пільги або допомогу по хворобі (якщо ці права мають інші працівники);
- відмова в адаптації умов життя та праці (створення умов неможливості поєднувати лікування та роботу).
Дискримінацією, наприклад, є вимога проходити тестування на ВІЛ під час прийняття на роботу та в процесі трудової діяльності.
Вас також може зацікавити:
Жодна форма обмеження прав (пряма або ж завуальована) не є правомірною.
За матеріалами Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.