Працівник вважає, що на нього навалили більше роботи, ніж на колег: мобінг чи ні? Розбираємось з експертом

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
шеф-редактор Експертус Кадри Цифрового видавництва Експертус, експерт з трудового права, Київ
Як діяти у такій ситуації, підказує шеф-редактор Експертус Кадри Ірина Житкова

image49

Чи є мобінгом, коли працівник порівнює свою роботу з роботою колеги і скаржиться на перевантаженість

Мобінг (цькування) — систематичні (повторювані) тривалі умисні дії або бездіяльність роботодавця, окремих працівників або групи працівників трудового колективу, які спрямовані на приниження честі та гідності працівника, його ділової репутації, зокрема з метою набуття, зміни або припинення ним трудових прав та обов’язків, що проявляються у формі психологічного та/або економічного тиску, зокрема із застосуванням засобів електронних комунікацій, створення стосовно працівника напруженої, ворожої, образливої атмосфери, зокрема такої, що змушує його недооцінювати свою професійну придатність. 

Формами психологічного та економічного тиску, зокрема, є необґрунтований нерівномірний розподіл роботодавцем навантаження і завдань між працівниками з однаковою кваліфікацією та продуктивністю праці, які виконують рівноцінну роботу (ст. 2-2 КЗпП).

Якщо працівник вважає, що його перевантажили завданнями, про що він повідомив керівника, це можна трактувати як пропозицію раціонально перерозподілити роботу. 

Якщо працівник один раз звернувся з цим питанням до керівника, це не мобінг щодо колеги, бо відсутні систематичні (повторювані) тривалі умисні дії. Можливо, працівник вважає, що це до нього керівник вчиняє мобінг, нерівномірно розподіляючи навантаження між ним і колегами.

Керівнику варто відреагувати на таке звернення працівника. 

Працівник вважає, що на нього навалили більше роботи, ніж на колег: мобінг чи ні? Розбираємось з експертомПрацівник скаржиться на перевантаження: як реагувати?

додаток

Головні зміни у трудовому законодавстві за І півріччя 2025 року

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
104

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
538363

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67886

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
303

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
515

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді