Мінекономіки не вбачає підстав підвищувати з 1 січня 2022 року розмір окладів робітників, які обслуговують державні органи та ОМС

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
З 21 жовтня 2021 року посадові оклади цих робітників визначають, на підставі законодавчо встановленого розміру посадового окладу працівника I тарифного розряду ЄТС

Мінекономіки не вбачає підстав підвищувати з 1 січня 2022 року розмір окладів робітників, які обслуговують державні органи та ОМС

З 20 квітня 2021 року умови оплати праці робітників, зайнятих обслуговуванням державних органів та органів місцевого самоврядування унормовує наказ Мінекономіки «Про умови оплати праці робітників, зайнятих обслуговуванням органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів» від 23.03.2021 № 609 (далі — Наказ № 609).

Розміри посадових окладів (тарифних ставок) за Єдиною тарифною сіткою

Мінекономіки затвердило Наказ № 609 з урахуванням норм чинного законодавства, зокрема, ст. 26 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (далі — Закон) про застосування у 2021 році для всіх категорій працівників державних органів розмірів та умов оплати праці, що діяли на 1 вересня 2020 року.

Враховуючи зазначене, схеми місячних окладів робітників, зайнятих обслуговуванням державних органів, які затверджені додатками 1—3 до Наказу № 609, розраховували відповідно до розміру окладу працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки (ЄТС) станом на 01 вересня 2020 року — 2225 грн.

Схеми місячних окладів робітників, зайнятих обслуговуванням органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, тобто тих категорій робітників, на яких норми статті 26 Закону не поширюються, затверджені додатками 4—6 до Наказу № 609. Їх розраховували станом на 01 січня і 01 грудня 2021 року, виходячи з розміру посадового окладу працівника I тарифного розряду ЄТС на 01 січня — 2670 грн, на 01 грудня 2021 року — 2893 грн.

Як скласти і затвердити штатний розпис

Разом з тим, 21 жовтня 2021 року набрав чинності Закон України від 08.10.2021 № 1807-IX «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» від 08.10.2021 № 1807-IX, яким виключили статтю 26 та відмінили обмеження заробітних плат для всіх категорій працівників державних органів. Отже, з 21.10.2021 у робітників, зайнятих обслуговуванням органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших держорганів виникло право на визначення їхніх посадових окладів, виходячи із законодавчо встановлених у 2021 році розмірів посадового окладу працівника I тарифного розряду ЄТС.

Мінекономіки зазначає, що з 01 січня 2021 року для всіх категорій робітників розмір місячних окладів, зазначених у додатках 1—6, змінюють відповідно до норми абзацу 4 пункту 1 Наказу № 609 пропорційно підвищенню посадового окладу працівника I тарифного розряду, розмір якого визначено у примітці 1 додатка 1 до постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 № 1298.

Як оплачувати працю в ОМС

Розмір мінімальної зарплати з 01 січня 2022 року не змінюється у порівнянні з 01 грудня 2021 року і становить 6500 грн. Отже і розмір окладу працівника I тарифного розряду ЄТС залишається без змін з 01 січня 2022 року — 2893 грн.

Таким чином, підстави застосовувати норми Наказу № 609 про зміну розмірів місячних окладів (тарифних ставок) робітників, які обслуговують державні органи та органи місцевого самоврядування, з 01 січня 2022 року відсутні (Лист Мінекономіки «Щодо підвищення розмірів окладів робітників, які обслуговують державні органи та ОМС» від 28.12.2021 № 4707-06/61142-07).

Така підстава виникне після того, як Уряд прийме рішення підвищити розмір посадового окладу працівника I тарифного розряду ЄТС відповідно до зростання на законодавчому рівні розміру мінімальної заробітної плати з 01 жовтня 2022 року до 6700 грн.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66111

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
181

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
291

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
309

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15314

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді