На обговоренні профспілок — профстандарт медіатора трудових спорів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
За допомогою медіатора сторони зможуть запобігти конфлікту або врегулювати спір шляхом переговорів

people.jpg

Створення та діяльність в організаціях комісій по трудових спорах

СПО об’єднань профспілок України розмістив на своєму сайті проєкт професійного стандарту «Трудовий медіатор (медіатор трудових спорів)».

Розробники професійного стандарту «Трудовий медіатор (медіатор трудових спорів)» — Профспілка працівників Агропромислового комплексу України, Міжнародна академія безперервного навчання та Громадська Спілка «Національна асоціація медіаторів трудових та корпоративних спорів».

Мета діяльності за професією — підготовка та проведення позасудової добровільної, конфіденційної, структурованої процедури медіації у трудових конфліктах (спорах).

Стандарт передбачає професійну кваліфікацію медіатора згідно з Національною рамкою кваліфікацій (НРК) — 5 рівень НРК.

За стандартом професійну кваліфікацію підтверджують:

  1. Диплом молодшого бакалавра.
  2. Сертифікат про базову підготовку медіатора, за програмою обсягом не менше 90 год. навчання, у т. ч. не менше 45 год. практичного навчання.
  3. Сертифікат про підготовку медіатора за кордоном за програмою, обсягом не менше 90 год. навчання, у т. ч. не менше 45 год. практичного навчання.
  4. Сертифікат про спеціалізовану підготовку трудового медіатора (медіатора з трудових спорів) за програмою, яка надає знання, уміння та навички, що відповідають вимогам цього професійного стандарту.

Стандарт містить перелік базових та спеціалізованих трудових функцій і дій медіатора:

  • при підготовці до медіації;
  • при відкритті медіації;
  • під час дослідження інтересів та потреб сторін;
  • під час пошуку та оцінки рішень;
  • при оформленні домовленостей сторін.

Обговорення професійного стандарту «Трудовий медіатор (медіатор трудових спорів)» проводитимуть до 31 січня 2024 р.

Ірина Матійко

За матеріалами ФПСУ

додаток

Головні зміни у трудовому законодавстві за І півріччя 2025 року

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
61

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
538219

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67800

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
299

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
508

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді