За допомогою медіатора сторони зможуть запобігти конфлікту або врегулювати спір шляхом переговорів

Створення та діяльність в організаціях комісій по трудових спорах
СПО об’єднань профспілок України розмістив на своєму сайті проєкт професійного стандарту «Трудовий медіатор (медіатор трудових спорів)».
Розробники професійного стандарту «Трудовий медіатор (медіатор трудових спорів)» — Профспілка працівників Агропромислового комплексу України, Міжнародна академія безперервного навчання та Громадська Спілка «Національна асоціація медіаторів трудових та корпоративних спорів».
Мета діяльності за професією — підготовка та проведення позасудової добровільної, конфіденційної, структурованої процедури медіації у трудових конфліктах (спорах).
Стандарт передбачає професійну кваліфікацію медіатора згідно з Національною рамкою кваліфікацій (НРК) — 5 рівень НРК.
За стандартом професійну кваліфікацію підтверджують:
- Диплом молодшого бакалавра.
- Сертифікат про базову підготовку медіатора, за програмою обсягом не менше 90 год. навчання, у т. ч. не менше 45 год. практичного навчання.
- Сертифікат про підготовку медіатора за кордоном за програмою, обсягом не менше 90 год. навчання, у т. ч. не менше 45 год. практичного навчання.
- Сертифікат про спеціалізовану підготовку трудового медіатора (медіатора з трудових спорів) за програмою, яка надає знання, уміння та навички, що відповідають вимогам цього професійного стандарту.
Стандарт містить перелік базових та спеціалізованих трудових функцій і дій медіатора:
- при підготовці до медіації;
- при відкритті медіації;
- під час дослідження інтересів та потреб сторін;
- під час пошуку та оцінки рішень;
- при оформленні домовленостей сторін.
Обговорення професійного стандарту «Трудовий медіатор (медіатор трудових спорів)» проводитимуть до 31 січня 2024 р.
Ірина Матійко
За матеріалами ФПСУ
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.