5 відповідей, які має знати бізнес про програму релокації підприємств

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Уряд спільно з Мінекономіки продовжує евакуацію українських підприємств, які знаходяться у зоні активних бойових дій. Вже переміщено 108. Що необхідно знати про програму?

5 відповідей, які має знати бізнес про програму релокації підприємств

Наразі бізнес може отримати допомогу в переміщенні свого обладнання на безпечні території нашої країни, пошуку виробничих приміщень та розселенні працівників. Із зони бойових дій вже переміщено 108 підприємств, а 48 компаній відновили свою роботу на новому місці, ще 50 знаходяться на етапі транспортування. Мінекономіки продовжує приймати заявки від бізнесу та відповідає на найпопулярніші запитання щодо зміни локації.

Як подати заявку, щоб евакуювати підприємство із зони бойових дій

Якими нормативними документами регламентовано релокацію підприємств?

Наразі реалізація програми здійснюється на основі двох нормативно-правових актів:

Постанова Уряду № 305 від 17.03.2022: регламентує безоплатне перевезення майна вітчизняних підприємств, установ та організацій згідно з переліком, який формується Міністерством економіки й передається до Міністерства інфраструктури;

Розпорядженням Уряду № 245-р від 25.03.2022: передбачає план невідкладних заходів з переміщення у разі потреби виробничих потужностей суб’єктів господарювання з територій, де ведуться бойові дії та/або є загроза бойових дій, на безпечну територію.

Для розв’язання питань, які виникають у зв’язку із втіленням програми, у Міністерстві економіки створена робоча група під керівництвом першого заступника міністра економіки Деніса Кудіна, за участі Міністерства інфраструктури, Міністерства розвитку громад і територій, а також Федерації роботодавців України. Безпосереднім координатором програми є Ігор Дядюра, заступник міністра економіки.

Які підприємства можуть брати участь у програмі релокації із зони бойових дій?

Заявку може подати будь-яке підприємство. Після обробки усіх запитів Мінекономіки визначає черговість релокації компаній.

У пріоритеті стратегічні підприємства та компанії, які виробляють товари першої необхідності. Підприємства, які мають змогу самотужки перевезти своє обладнання, отримають допомогу з логістичних питань.

Як здійснюється релокація підприємства із зони бойових дій?

Вивезення підприємств здійснюється у випадках, коли існує така логістична можливість без надмірної загрози для водіїв та залізничників. У зоні безпосередніх бойових дій та через гуманітарні коридори релокація не проводиться.

Який перелік першочергових заходів, пов’язаних з такою релокацією?

Спершу компанії необхідно заповнити заявку на участь у програмі.

У формі необхідно вказати ЄДРПОУ підприємства, адресу виробництва, визначити потреби до виробничого приміщення (обсяги використання електроенергії, газу, води), кількість працівників та обладнання, спосіб транспортування, орієнтовний термін монтажу обладнання на новому місці тощо.

Пріоритет у черговості релокації мають підприємства, які можуть самотужки забезпечити демонтаж та перевезення своїх потужностей до найближчої станції АТ «Укрзалізниця».

Мінекономіки наголошує, що під час заповнення заявки важливо максимально деталізувати інформацію про підприємство, що спростить та пришвидшить процес подальшого транспортування.

Яка процедура розгляду заявок?

Станом на 28 березня Мінекономіки одержало 1164 заявки.

Перший етап в опрацюванні заявок – видалення повторних форм, запитів з неповною інформацією. Потім заявки відсортовуються за пріоритетністю – в першу чергу на релокацію можуть розраховувати виробничі підприємства. Фахівці Мінекономіки зв’язуються з претендентами на релокацію та уточнюють всю необхідну інформацію.

Далі заявка передається спеціально призначеним відповідальним фахівцям до однієї з обладміністрацій, які їх приймають. Зараз підприємства можуть переїхати до дев’яти областей, а саме:

  • Закарпатської,
  • Львівської,
  • Івано-Франківської,
  • Тернопільської,
  • Хмельницької,
  • Чернівецької,
  • Вінницької,
  • південних територій Волинської й Рівненської.

Фахівці в областях контактують з підприємством, спільно шукають варіанти для розміщення виробничих потужностей, розв'язують питання оренди, підключення мереж, розселення персоналу та членів їх родин.

Кадрове діловодство під час війни

Далі заявка надходить до логістів. Головним перевізником виступає АТ «Укрзалізниця». АТ «Укрпошта» відповідає за підвезення обладнання до залізничної станції, а також може виступати оператором, адже забезпечує оперативне проходження блокпостів, оформлює транспортні накладні й інші документи, що дозволяють компенсувати підприємству витрати на транспортування.

Важливо! Рішення про релокацію підприємства не передбачає перевезення всіх ФОПів, які на ньому працюють. Вони мають подавати заявки окремо.

Після прибуття на нове місце підприємство монтує обладнання, підключається до мереж, запускає роботу. Фахівці обладміністрацій сприяють і допомагають компанії в облаштуванні. Державна служба зайнятості додатково співпрацює з підприємствами задля працевлаштування нових робітників, а Держпраці консультує у сфері гарантій безпеки життя і здоров’я працівників.

Джерело: Урядовий портал

Любі читачі, з першого дня війни команда Експертус Кадри продовжує надавати професійну підтримку, публікувати роз’яснення про роботу в умовах воєнного стану. У разі, якщо вам потрібна консультація експерта чи детальніша інформаційна підтримка, ви можете

передплатити доступ до системи «Експертус Кадри»

.
додаток

Емоційний інтелект кадровика: як будувати відносини з керівником та колективом

Статті за темою

Усі статті за темою

Обов’язок інформувати про вакансії працівників, які працюють за строковим договором: як реалізувати

Як саме роботодавець має інформувати працівників, що працюють за строковими договорами про можливість укласти безстроковий договір, роз'яснюємо у статті
5495

Електронні інструменти кадровика: Резерв+, е-кадри, звітність до Держпраці

Сучасна кадрова робота стрімко переходить у цифровий формат. Воєнний стан, державний контроль і зростаючі вимоги до збереження даних роблять електронні інструменти кадровика не просто зручністю, а необхідністю. Паперові журнали, картки й накази більше не відповідають темпам сьогодення — на зміну їм приходять цифрові кадрові сервіси та електронна кадрова система, що автоматизують рутину, мінімізують ризики помилок і забезпечують надійне зберігання даних. Усе про цифрові інструменти для кадровика — у статті
180

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
556220

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
131828

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
24019

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді