Якщо у відділі кадрів зникла трудова книжка одного працівника, складіть акт у присутності свідків та доповідну записку директору.
Що робити, якщо трудову книжку загубили на підприємстві
Якщо втрачено трудові книжки кількох працівників, створіть комісію та зафіксуйте факти в акті комісії.
Директор має провести службове розслідування, за результатами якого може оголосити догану винній особі. Якщо дійде до суду — акти доведуть, що роботодавець вжив заходів, щоб розшукати трудові книжки.
Приклади із судової практики
Якщо трудову книжку загубили на підприємстві чи втратили внаслідок стихійного лиха або з інших причин, вартість дубліката трудової книжки з працівника не стягують (абз. 3 п. 6.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58; далі — Інструкція № 58).
Ситуація з практики: на підприємстві працюють лише дві особи — директор та головний бухгалтер. Чи має право директор сам внести запис до своєї трудової книжки про прийняття на роботу? Як має бути сформульований такий запис?
Трудова книжка — це літопис невтомної праці особи. Тож ставитися до заповнення трудової книжки кожен кадровик має вкрай відповідально. До уваги — основні вимоги до заповнення та відповідальність за неналежне ведення трудової книжки.
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Оформлення працівника на роботу фізичною особою-підприємцем (ФОП) в Україні має відбуватися відповідно до вимог трудового законодавства. Як ФОП прийняти працівника на роботу законно та швидко — у статті.
Фіксувати в трудовій книжці нагородження і заохочення зобов’язує пункт 2.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58 (далі — Інструкція № 58). Що і як писати — визначає підрозділ «г» розділу 2 Інструкції № 58.