Як увільняти донора і надавати день відпочинку
Працівник як донор може скористатись пільгами та гарантіями, коли надасть документи, що підтверджують право на них. Закон України «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» від 30.09.2020 № 931-IX (далі — Закон про донорство) передбачає, що донорам видають довідку за формою та в порядку, який затверджує МОЗ. З 21 березня 2024 р діє Порядок видачі довідок донорам крові та компонентів крові, затверджений наказом МОЗ від 22.01.2024 № 106 (далі — Порядок).
Раніше ми писали, що МОЗ унормує Порядок видачі довідок донорам крові та компонентів крові
Порядок визначає, що довідки видають донорам крові та /або компонентів крові за місцем їх медичного обстеження, яке проводить медпрацівник закладу переливання крові. Регламентує таке обстеження Порядок медичного обстеження донорів крові та компонентів крові, затверджений наказом МОЗ від 01.08.2005 № 385.
Довідку за формою № 436/о «Довідка № ___ щодо медичного обстеження донорів крові та/або компонентів крові» видають донорам, які пройшли медобстеження, але донація не відбулась.
Довідку за формою первинної облікової документації № 435/о «Довідка № ___ щодо надання донорам крові та / або компонентів крові пільг» видають донорам, які здійснили донацію крові та / або компонентів крові.
Нагадаємо, що Закон про донорство встановлює працівникам-донорам пільги та гарантії у сфері праці. Зокрема, — роботодавець увільняє від роботи зі збереженням середнього заробітку працівника, який є або виявив бажання стати донором, у день донації. Це обов’язок підприємств, установ, організацій усіх форм власності. Середній заробіток виплачують працівнику коштом роботодавця.
Ірина Матійко
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.