ПФУ затвердив черговість подання відомостей про трудову діяльність працівників у постанові Правління ПФУ від 01.06.2022 № 8-3 (далі — Постанова № 8-3). Відтак, відомості про трудову діяльність працівників подаватимемо в будь-який період протягом п’яти років з дня, як почав діяти Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 № 1217-IX (далі — Закон № 1217). Щоб ПФУ міг оперативно опрацювати інформацію про трудову діяльність за період до 2000 року, в першу чергу передаватимемо сканкопії документів працівників:
- яким залишилося два і менше років до пенсії за віком;
- які почали працювати до 01 липня 2000 року.
Як передати сканкопії трудових книжок до ПФУ
Змін зазнав й Порядок подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи - підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затверджений постановою Правління ПФУ від 12.03.2021 № 11-1 (далі — Порядок № 11-1). Зокрема, відомості про трудову діяльність працівника подаватимемо через вебпортал ПФУ у вигляді xml-файлу. Структуру файлу наведено в додатку до Порядку № 11-1. За періоди до набрання чинності Законом № 1217, — одним із способів:
- у вигляді сканкопій;
- в оцифрованому вигляді. Той, хто подаватиме відомості, заповнює електронний запис на вебпорталі ПФУ та додає до нього скановані копії документів, на підставі яких створив запис.
ПФУ також закріпив вимогу передавати тільки ті сторінки трудової книжки працівника, до яких внесли записи.
Наступна зміна Порядку № 11-1 стосується можливості виправити електронний запис у випадку, коли виявили помилку про періоди після 01 липня 2000 року або створили неправильний чи неточний запис. У такому випадку необхідно передати тільки сканкопію титульної сторінки трудової книжки та сторінки зі змінами.
Якщо в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутні відомості про прийняття на роботу, переміщення з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу, звільнення, поновлення на роботі, призупинення/відновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складання присяги, стажування, навчання тощо, — подаватимемо такі дані у вигляді електронних записів у кабінеті страхувальника.
Постанова № 8-3 набуде чинності через 10 днів з дня, як її офіційно опублікують. Станом на 30 червня 2022 ще не опублікована.
Виготовити сканкопії трудових книжок працівників за ілюстрованим алгоритмом, передати їх на верпортал ПФУ та пересвідчитися, що документи прийняли без зауважень, допоможе консультація керівника групи експертів Експертус Кадри Ольги Догадіної.
,
експерт Експертус Кадри