Право на відстрочку матимуть адвокати зі стажем адвокатської діяльності від 10 років
Як працівнику отримати відстрочку від призову в ТЦК
19 грудня 2024 року народні депутати зареєстрували проєкт Закону України «Про внесення змін до статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації адвокатам» № 12348.
На думку авторів документу, мобілізація адвокатів має руйнівні наслідки для всієї системи професійної правничої допомоги. Значно порушують законні права та інтереси сотень тисяч громадян України та юридичних осіб, яким адвокати чоловіки надають професійну правничу допомогу. З огляду на це, пропонують до переліку осіб, які мають право отримати відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, додати адвокатів.
Частину першу статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII доповнять новим пунктом. В ньому визначать, що не призиватимуть на військову службу під час мобілізації військовозобов’язаних адвокатів, які:
- мають безперервний стаж адвокатської діяльності 10 і більше років,
- не мають заборгованості зі сплати внесків на забезпечення реалізації адвокатського самоврядування,
- не притягувалися до дисциплінарної відповідальності за вчинення дисциплінарних проступків.
Ще однією умовою є те, що право на заняття адвокатською діяльністю не припиняли та не зупиняли відповідно до відомостей в Єдиному реєстрі адвокатів України. Документально це підтверджує Довідка Ради адвокатів, в якій обліковується адвокат.
Людмила Герега
За інформацією ВРУ
Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
Питання виїзду за кордон у період воєнного стану в Україні залишається актуальним, особливо для тих, хто підлягає бронюванню. Відпустка заброньованого за кордоном — це складна і багатогранна тема, яка вимагає уважного аналізу законодавчих змін та практичних механізмів реалізації такого виїзду