Порядок видачі та контролю за обґрунтованістю видачі листків непрацездатності планують удосконалити, — законопроєкт

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
експерт з трудового законодавства Експертус Кадри Цифрового видавництва Експертус, Київ
Допомогу по тимчасовій непрацездатності призначатимуть як на підставі електронного, так і паперового листка непрацездатності

Як оплатити лікарняний

У ВРУ зареєстрували проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо удосконалення порядку видачі, продовження та контролю за обґрунтованістю видачі листків непрацездатності» від 04.03.2025 № 13062 (далі — Законопроєкт № 13062).

Законопроєкт № 13062 дасть змогу:

  • забезпечити можливість призначати допомогу по тимчасовій непрацездатності на підставі паперового листка непрацездатності, коли лікар не може сформувати електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність у зв’язку з відсутністю технічного доступу до електронної системи охорони здоров’я;
  • удосконалити процес перевірки листків непрацездатності уповноваженими особами та документів, що є підставою, коли їх формують. Перевірки медичних висновків про тимчасову непрацездатність матимуть право робити тільки уповноважені лікарі відповідної кваліфікації та досвіду роботи;
  • врегулювати процес, як повертатимуться кошти страхової̈ виплати, якщо встановлять необґрунтованість видачі листка непрацездатності.

У разі видачі листка непрацездатності у паперовій формі для особи, яка працює за сумісництвом, за трудовим договором / контрактом одночасно із підприємницькою чи іншою діяльністю, підставою для допомоги буде копія листка непрацездатності у паперовій формі, засвідчена підписом керівника і печаткою (за наявності) за основним місцем роботи.

Для застрахованих осіб, які одночасно провадять підприємницьку та іншу діяльність і не працюють на умовах трудового договору / контракту, копію паперового листка непрацездатності засвідчуватиме заклад охорони здоров’я, який його видає.

Щоб реалізувати ці норми, депутати планують внести зміни та доповнення до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV.

За інформацією ВРУ

Зміни до Закону Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66547

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
217

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
325

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
359

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15442

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді