Завдання та обов’язки антикорупційного уповноваженого

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
експерт з трудового законодавства Експертус Кадри Цифрового видавництва Експертус, Київ
НАЗК роз’яснило, як уповноваженому запобігти конфлікту інтересів та врегулювати його

Державні органи, підприємства, установи, організації, органи місцевого самоврядування створюють незалежні підрозділи або призначають посадових осіб, які відповідають за реалізацію антикорупційної програми та організовують заходи, щоб запобігти та виявити корупцію. Стаття 13-1 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII містить перелік органів та установ, у яких утворюють такий підрозділ.

Антикорупційний уповноважений (далі Уповноважений) має створити ефективну систему, щоб запобігти конфлікту інтересів, своєчасно їх виявити та врегулювати. За це несе основну відповідальність. Він є первинною ланкою, щоб запобігти корупційним проявам.

Уповноважений виконує такі завдання:

  • надає методичну та консультаційну допомогу, як додержувати законодавство щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримувати обмежень щодо запобігання корупції;

Уповноважений допомагає працівникам встановити наявність або відсутність у них конфлікту інтересів, та консультує, якщо існують сумніви. НАЗК рекомендує звертатись до них лише у тому випадку, якщо Уповноважений не може надати консультаційну допомогу через тимчасову відсутність, виняткову складність питання тощо.

  • виявляє конфлікт інтересів, сприяє його врегулюванню;

Це одне з найважливіших завдань Уповноваженого. Якщо своєчасно виявити та врегулювати конфлікт інтересів, це дасть змогу запобігти корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням. Уповноважений консультує особу про можливі шляхи, як самостійно врегулювати конфлікт інтересів, про зміст і порядок повідомлення про конфлікт інтересів, надає керівнику відповідного рівня рекомендації, як в оптимальний спосіб врегулювати конфлікт інтересів у конкретній ситуації. Якщо Уповноважений виявив конфлікт інтересів, про нього та про вжиті заходи він зобов’язаний інформувати НАЗК.

  • інформує керівника відповідного органу, НАЗК або інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції про факти порушення законодавства у сфері запобігання і протидії корупції;

Якщо запобігти корупційному чи пов’язаному з корупцією правопорушенню працівника не вдалось, Уповноважений зобов’язаний забезпечити умови, щоб вжити передбачені законодавством заходи реагування, проаналізувати та усунути причини та умови, які цьому сприяли. Для цього йому мають надати відповідні повноваження та інструменти (доступ до інформації та документів, право отримувати пояснення від працівників, ініціювати службові розслідування тощо).

Щоб допомогти Уповноваженим в їх роботі, НАЗК розробило відповідну Настанову.

НАЗК наголошує, що порушення службовою особою вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, а також інших антикорупційних обмежень може призвести до адміністративної, дисциплінарної та кримінальної відповідальності.

За інформацією НАЗК

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
65

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
172

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
221

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
14911

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
9912

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді