Завдання та обов’язки антикорупційного уповноваженого

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
експерт із трудового законодавства Експертус Кадри, Київ
НАЗК роз’яснило, як уповноваженому запобігти конфлікту інтересів та врегулювати його

Державні органи, підприємства, установи, організації, органи місцевого самоврядування створюють незалежні підрозділи або призначають посадових осіб, які відповідають за реалізацію антикорупційної програми та організовують заходи, щоб запобігти та виявити корупцію. Стаття 13-1 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII містить перелік органів та установ, у яких утворюють такий підрозділ.

Антикорупційний уповноважений (далі Уповноважений) має створити ефективну систему, щоб запобігти конфлікту інтересів, своєчасно їх виявити та врегулювати. За це несе основну відповідальність. Він є первинною ланкою, щоб запобігти корупційним проявам.

Уповноважений виконує такі завдання:

  • надає методичну та консультаційну допомогу, як додержувати законодавство щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримувати обмежень щодо запобігання корупції;

Уповноважений допомагає працівникам встановити наявність або відсутність у них конфлікту інтересів, та консультує, якщо існують сумніви. НАЗК рекомендує звертатись до них лише у тому випадку, якщо Уповноважений не може надати консультаційну допомогу через тимчасову відсутність, виняткову складність питання тощо.

  • виявляє конфлікт інтересів, сприяє його врегулюванню;

Це одне з найважливіших завдань Уповноваженого. Якщо своєчасно виявити та врегулювати конфлікт інтересів, це дасть змогу запобігти корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням. Уповноважений консультує особу про можливі шляхи, як самостійно врегулювати конфлікт інтересів, про зміст і порядок повідомлення про конфлікт інтересів, надає керівнику відповідного рівня рекомендації, як в оптимальний спосіб врегулювати конфлікт інтересів у конкретній ситуації. Якщо Уповноважений виявив конфлікт інтересів, про нього та про вжиті заходи він зобов’язаний інформувати НАЗК.

  • інформує керівника відповідного органу, НАЗК або інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції про факти порушення законодавства у сфері запобігання і протидії корупції;

Якщо запобігти корупційному чи пов’язаному з корупцією правопорушенню працівника не вдалось, Уповноважений зобов’язаний забезпечити умови, щоб вжити передбачені законодавством заходи реагування, проаналізувати та усунути причини та умови, які цьому сприяли. Для цього йому мають надати відповідні повноваження та інструменти (доступ до інформації та документів, право отримувати пояснення від працівників, ініціювати службові розслідування тощо).

Щоб допомогти Уповноваженим в їх роботі, НАЗК розробило відповідну Настанову.

НАЗК наголошує, що порушення службовою особою вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, а також інших антикорупційних обмежень може призвести до адміністративної, дисциплінарної та кримінальної відповідальності.

За інформацією НАЗК

додаток

Служба в ОМС: вислуга років, надбавки та додаткові відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
128982

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
22636

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
8198

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
516

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
594

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді