НАЗК роз’яснює, як запобігти конфлікту інтересів та дотримати обмежень
Як урахувати антикорупційні обмеження в трудових відносинах
Щоб забезпечити однакове застосування Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII та сформувати єдиний підхід до правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, обмежень щодо запобігання корупції, НАЗК підготувало Методичні рекомендації від 03.02.2025 № 2. Ними змінили та доповнили Методичні рекомендації щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції від 12.01.2024 № 2 (далі — Методичні рекомендації).
НАЗК рекомендує, як застосовувати норми щодо конфлікту інтересів:
- при спільній роботі близьких осіб;
- під час реалізації повноважень з оплати праці.
Методичні рекомендації містять відповіді на запитання щодо:
- конфлікту інтересів, якщо в особи є підприємства чи корпоративні права;
- обмежень займатись іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю;
- обмежень входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержувати прибуток.
Визнали такими, що втратили чинність «Роз’яснення щодо наявності / відсутності конфлікту інтересів під час реалізації повноважень з окремих питань оплати праці» від 13.06.2022 № 11.
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.