НАЗК роз’яснює, як запобігти конфлікту інтересів та дотримати обмежень
Як урахувати антикорупційні обмеження в трудових відносинах
Щоб забезпечити однакове застосування Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII та сформувати єдиний підхід до правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, обмежень щодо запобігання корупції, НАЗК підготувало Методичні рекомендації від 03.02.2025 № 2. Ними змінили та доповнили Методичні рекомендації щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції від 12.01.2024 № 2 (далі — Методичні рекомендації).
НАЗК рекомендує, як застосовувати норми щодо конфлікту інтересів:
- при спільній роботі близьких осіб;
- під час реалізації повноважень з оплати праці.
Методичні рекомендації містять відповіді на запитання щодо:
- конфлікту інтересів, якщо в особи є підприємства чи корпоративні права;
- обмежень займатись іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю;
- обмежень входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержувати прибуток.
Визнали такими, що втратили чинність «Роз’яснення щодо наявності / відсутності конфлікту інтересів під час реалізації повноважень з окремих питань оплати праці» від 13.06.2022 № 11.
Кадрова служба є невід’ємною частиною будь-якої організації. Від її ефективності залежить не тільки правильність оформлення документів, але й загальна продуктивність компанії. Як здійснити аналіз ефективності кадрових процесів та віднайти стратегії для підвищення їх результативності — у статті.
Щоб підтримати працівників, роботодавець може надати разову нецільову благодійну допомогу (НБД) і не сплачувати податків. Зразки супровідних документів та особливості надання такої допомоги роз’яснюємо у статті
Стажування студентів на підприємстві — це можливість здобути практичний досвід за майбутньою професією. Який порядок укладання договору про стажування студентів вищих навчальних закладів передбачає вітчизняне законодавство? Чи оплачується стажування студентів? Відповіді на ці та інші питання, які потрібно знати кадровику й роботодавцю, роз’яснюємо у статті.
Роль кадровика в сучасному бізнесі стає все більш стратегічною, адже ключові кадри компанії — це її головний актив. Від ефективності їхньої роботи залежить не тільки підбір та утримання талановитих співробітників, але й загальний клімат у компанії та її конкурентноспроможність. Тому ключові навички кадровика постійно розширюються.
Складання детального плану роботи відділу кадрів — це не просто формальність, а стратегічний крок, який дозволяє оптимізувати процеси, підвищити ефективність роботи та забезпечити безперебійну діяльність підприємства. У статті дізнаєтесь про план роботи відділу кадрів на 2025 рік та знайдете план роботи відділу кадрів на рік (зразок).