Англійська мова — обов’язкова вимога для претендентів на певні посади у сфері освіти і науки

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
провідний експерт із трудового законодавства Експертус Кадри Цифрового видавництва Експертус, Київ
КМУ оприлюднив перелік посад

Закон про статус англійської мови діє

23 травня 2025 року КМУ ухвалив постанову № 594, якою затвердив перелік посад у сфері освіти і науки, претенденти на зайняття яких зобов’язані володіти англійською мовою (далі — Постанова № 594, Перелік). Постанову № 594 ухвалили відповідно до вимог пункту 11 частини першої статті 3 Закону України «Про застосування англійської мови в Україні» від 04.06.2024 № 3760-ІХ (далі — Закон № 3760).

У Переліку визначили посади закладів вищої, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) освіти, а також у наукових (науково-дослідних, науково-технологічних, науково-технічних, науково-практичних) установах, наукових підрозділах юридичних осіб. Зокрема, англійська мова стане обов’язковою для:

  • заступників керівників закладів, які відповідають за провадження наукової чи міжнародної діяльності;
  • завідувачів докторантури, аспірантури;
  • директорів бібліотек;
  • керівників / заступників керівників структурних підрозділів з міжнародного співробітництва та роботи із здобувачами освіти з числа іноземців та осіб без громадянства;
  • деканів факультетів, завідувачів кафедр, професорів, доцентів, наукових співробітників тощо.

Постанова № 594 набере чинності через чотири роки з дня, коли припинять або скасують воєнний стан.

Нагадаємо, що за умови наявності документів про відповідний рівень володіння англійською мовою, особам, які обіймають посади, що передбачає Перелік, можуть встановлювати надбавку в розмірі 10 % посадового окладу. КМУ постановою від 07.03.2025 № 257 затвердив Порядок встановлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб. Він набере чинності одночасно з частиною шостою статті 4 Закону № 3760 — із дня, як припинять або скасують воєнний стан та діятиме протягом чотирьох років.

За інформацією КМУ

додаток

Головні зміни у трудовому законодавстві за І півріччя 2025 року

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
39

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
538088

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67708

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
292

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
501

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді