Уряд оновив порядок, який регламентує діяльність фахівців із супроводу ветеранів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
провідний експерт із трудового законодавства Експертус Кадри Цифрового видавництва Експертус, Київ
Впровадили принцип «екстериторіальності», можливість віддаленої роботи та внесли зміни у відборі кандидатів

25 червня 2025 р КМУ постановою № 746 вніс зміни до Порядку забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб, затвердженого постановою КМУ від 02.08.2024 № 881 (далі Порядок № 881). Це сприятиме доступності послуг, посилить підтримку ветеранської спільноти та більш ефективну реалізацію їх законних прав.

Ключові зміни:

  • визначили, що фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб (далі фахівець із супроводу) є працівником комунальної бюджетної установи/закладу або комунального некомерційного підприємства, зокрема з числа закладів охорони здоров’я (далі — заклади) , засновником яких є сільська, селищна, міська, районна або районна у місті рада. Уточнили випадки, коли такого працівника можуть працевлаштувати в закладах, що засновані облрадою, зокрема:
    • коли такі фахівці відсутні в інших закладах;
    • якщо ці заклади виконують завдання та функції у ветеранській сфері: ветеранські простори/хаби тощо;
  • передбачили можливість віддаленого формату роботи. Віддалені робочі місця для фахівців із супроводу організовують керівники закладів, де вони працюють. Такі місця можуть створюватися якщо в цьому є потреба;
  • впровадили принцип «екстериторіальності». Фахівці із супроводу можуть надавати послуги незалежно від зареєстрованого місця проживання ветерана, зокрема у випадку лікування, реабілітації чи відсутності фахівця із супроводу в громаді;
  • регламентували, що заклади мають оновити свої установчі документи та штатні розписи, якщо виконують завдання, пов’язані з роботою фахівців із супроводу. При цьому типові статути та нормативи чисельності змінювати не потрібно;
  • удосконалили механізм звітності закладів та органів влади та скоротили строки звітності. Зокрема, заклади, що засновані Київською міською радою, подають звіт про здійснені заходи з підтримки через регіональний орган щомісяця до 3 числа наступного місяця. Регіональний орган міста Києва звітуватиме до Мінветеранів щомісяця до 10 числа наступного місяця.

Окрім цього, визначили, якщо фахівець із супроводу звільниться та знову працевлаштовуватиметься, протягом 30 календарних днів з дати звільнення чи переведення до іншого закладу вимоги, визначені пунктами 7—11 Порядку № 881, під час працевлаштування не застосовуються. Тобто такий фахівець повторно не подаватиме заяву в електронній формі засобами Єдиного державного реєстру ветеранів війни, щоб прийняти участь у відборі на посаду. Відповідно не проходитиме психологічне тестування та тестування на знання законодавства та спеціальна комісія не проводитиме відбір.

За потреби працевлаштувати фахівців із супроводу до закладу, засновником яких є Київська міська рада, відбір кандидатів проводиться комісією, утвореною регіональним органом для міста Києва, із залученням до її складу керівника такого закладу. Раніше цю норму застосовували і на рівні облради.

Нагадаємо, що вимоги до осіб, які претендують займати посаду фахівця із супроводу визначаються Профстандартом, затвердженим наказом Мінветеранів від 31.12.2024 № 508.

За інформацією КМУ

Інтеграція ветерана в колектив: як налагодити комунікацію та співпрацю

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66935

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
236

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
369

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
402

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15612

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді