Архів підприємства як структурний підрозділ

4125

Запитання

Відповідь

Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації всіх форм власності створюють архівні підрозділи для зберігання документів, завершених у діловодстві.

  • організації користування документами зі службовою, виробничою, науковою та іншою метою;
  • забезпечення захисту законних прав та інтересів громадян.

Це передбачено Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» від 24.12.1993 № 3814-XII.

Архіви, склад яких зумовлений способом запису інформації і видом носіїв, можна виділити в самостійний підрозділ або такий, що є структурною частиною архіву організації. Також потрібно розробити положення про архів на підприємстві.

Роботу архівних підрозділів з 2015 року регламентують Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18.06. 2015 № 1000/5.

Яка організація роботи архіву на підприємстві? Він може бути самостійним структурним підрозділом, а може входити до складу служби діловодства, що залежить від обсягу документації, яка потребує зберігання.

У невеликих організаціях відповідальність за роботу з архівними документами покладають на одного з працівників служби діловодства.

Залежно від складу документації, що підлягає зберіганню в архіві підприємства, можуть бути сформовані:

  • архів управлінської документації;
  • науково-технічний архів;
  • аудіовізуальний архів;
  • архів документації з електронними носіями.

Важливо, що документи з різними носіями інформації зберігають окремо.

До складу архіву управлінської документації входять:

  • закінчені в поточному діловодстві документи постійного та тривалого (понад 10 років) зберігання, створені структурними підрозділами;
  • документи з кадрових питань працівників організації;
  • документи організацій-попередників;
  • документи ліквідованих підвідомчих організацій;
  • документи особового походження, що надійшли на підставі заяв їх власників;
  • друковані видання, що доповнюють архівні документи, необхідні для науково-методичної та інформаційно-довідкової роботи архіву;
  • довідковий та обліковий апарат до архівних документів.

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «Перевірки Держпраці під час воєнного стану», який відбудеться 23 травня. Спікер — посадова особа Держпраці. У програмі — підстави для перевірки, як уникнути штрафів, різниця між трудовим договором і ЦПХ.

❗️Якщо хочете отримати персональну відповідь від посадової особи Держпраці, поставте запитання до 20 травня включно в чат вебінару❗️

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Перевірки Держпраці під час воєнного стану

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Електрообладнання і протипожежне обладнання архіву на підприємстві

У сховищах архіву підприємства прокладають сховану електропроводку та застосовують напівгерметичну освітлювальну арматуру. Світильники, електрощити й розподільні пристрої мають бути закритого виконання. Розподільні електрощити, запобіжні пристрої й рубильники встановлюють тільки поза сховищами. Все електрообладнання забезпечують заземленням.
8995

Як облаштувати архів на підприємстві

Як створити оптимальні умови для зберігання архівних документів? Які вимоги для обладання архіву підприємства? З яких приміщень складається архів підприємства?
20488