Головний бухгалтер без підлеглих

3917

Запитання

Чи може бути у відділі бухгалтерії лише один працівник — головний бухгалтер?

Відповідь

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні регулює Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV (далі — Закон № 996).

Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, на представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності (далі — підприємства), які зобов’язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність (ч. 1 ст. 2 Закону № 996).

Чи може на підприємстві бути головний бухгалтер без бухгалтерської служби?

Головний бухгалтер без підлеглих
Ольга Догадінапровідний експерт Експертус Кадри
У бюджетних установах бухгалтерську службу створюють як самостійний структурний підрозділ. Його вид залежить від обсягу, характеру та складності бухгалтерської роботи: департамент, управління, відділ, сектор.

Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог Закону № 996 обирає форми його організації, зокрема, введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером (абз. 2 ч. 4 ст. 8 Закону № 996).

Отже, якщо в організаційній структурі підприємства і надалі буде відділ бухгалтерії, то посада головного бухгалтера, як керівника означеного відділу, є правомірна за наявності інших посад у відділі (у т. ч. вакантних).

Уведення до штатного розпису посади головного бухгалтера без створення бухгалтерської служби — неправомірно.


⚡ ТОП-5 консультацій ⚡


Актуально про відпустки

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Штатний розпис 2025

Штатний розпис — це офіційний документ організації, який детально описує її структуру, чисельність працівників, їхні посади та відповідні оклади. Що саме буде містити у собі штатний розпис 2025 року? Яка форма штатного розпису на 2025 рік буде актуальною? Відповіді на питання — у статті.
1149

Дії кадрової служби у разі реорганізації підприємства

Підприємство реорганізується, змінюється назва або форма власності. У деяких працівників зміниться назва посади і код за Класифікатором професій. Як правильно оформити такі зміни? Що робити з працівниками, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та у щорічній відпустці? Чи потрібно складати і затверджувати нову номенклатуру справ, якщо зміни відбуватимуться з 1 грудня? Що робити з особовими справами і картками П-2? Філія без права юридичної особи перетворюється у відділення філії, як це вплине на роботу відділу кадрів?
24602

Наказ про затвердження штатного розпису 2025

Якщо ви вже підготували штатний розпис на 2025 рік, настав час офіційно затвердити його і ввести в дію відповідним наказом. Це важливий крок для забезпечення належного функціонування організації та відповідності вимогам трудового законодавства.
976

Калькулятор середньооблікової чисельності штатних працівників

Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру та здійснює розрахунок середньосписочної чисельності працівників. Наш калькулятор середньооблікової кількості працівників допоможе обрахувати таку кількість за вибраний період часу.
17739

Зразок штатного розпису (рекомендована форма)

Штатний розпис — це офіційний документ, який визначає структуру організації, кількість посад та їхні обов'язки. Приклад штатного розпису має на меті забезпечити організовану і ефективну роботу підприємства. Як виглядає типова форма штатного розпису? Чи існує нова форма штатного розпису та які особливості заповнення передбачає зразок штатного розпису підприємства? Відповіді — у статті.
96306