Відповідь
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні регулює Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV (далі — Закон № 996).
Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, на представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності (далі — підприємства), які зобов’язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність (ч. 1 ст. 2 Закону № 996).
У бюджетних установах бухгалтерську службу створюють як самостійний структурний підрозділ. Його вид залежить від обсягу, характеру та складності бухгалтерської роботи: департамент, управління, відділ, сектор.
Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог Закону № 996 обирає форми його організації, зокрема, введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером (абз. 2 ч. 4 ст. 8 Закону № 996).
Отже, якщо в організаційній структурі підприємства і надалі буде відділ бухгалтерії, то посада головного бухгалтера, як керівника означеного відділу, є правомірна за наявності інших посад у відділі (у т. ч. вакантних).
Уведення до штатного розпису посади головного бухгалтера без створення бухгалтерської служби — неправомірно.
⚡ ТОП-5 консультацій ⚡
Штатний розпис — це офіційний документ організації, який детально описує її структуру, чисельність працівників, їхні посади та відповідні оклади. Що саме буде містити у собі штатний розпис 2025 року? Яка форма штатного розпису на 2025 рік буде актуальною? Відповіді на питання — у статті.
Підприємство реорганізується, змінюється назва або форма власності. У деяких працівників зміниться назва посади і код за Класифікатором професій. Як правильно оформити такі зміни? Що робити з працівниками, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та у щорічній відпустці? Чи потрібно складати і затверджувати нову номенклатуру справ, якщо зміни відбуватимуться з 1 грудня? Що робити з особовими справами і картками П-2? Філія без права юридичної особи перетворюється у відділення філії, як це вплине на роботу відділу кадрів?
Якщо ви вже підготували штатний розпис на 2025 рік, настав час офіційно затвердити його і ввести в дію відповідним наказом. Це важливий крок для забезпечення належного функціонування організації та відповідності вимогам трудового законодавства.
Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру та здійснює розрахунок середньосписочної чисельності працівників. Наш калькулятор середньооблікової кількості працівників допоможе обрахувати таку кількість за вибраний період часу.
Штатний розпис — це офіційний документ, який визначає структуру організації, кількість посад та їхні обов'язки. Приклад штатного розпису має на меті забезпечити організовану і ефективну роботу підприємства. Як виглядає типова форма штатного розпису? Чи існує нова форма штатного розпису та які особливості заповнення передбачає зразок штатного розпису підприємства? Відповіді — у статті.