Мінекономіки розробило новий Порядок ведення трудових книжок

Інструкцію про порядок ведення трудових книжок працівників планують скасувати

trudova_knyzhka_13_04.jpg

СПО об’єднань профспілок України розмістило на своєму сайті проєкт постанови КМУ «Питання ведення трудових книжок» та проєкт розпорядження КМУ «Про скасування наказу Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 р. № 58». Розробник проєктів — Мінекономіки.

Як зберігати та видавати трудові книжки

Порядок ведення трудових книжок працівників унормували ще у 1993 році у постанові КМУ «Про трудові книжки працівників» від 27.04.1993 № 301 та в Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженій наказом Мінпраці, Мін’юсту і Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58. Хоча до цих нормативно-правових актів неодноразово вносили зміни, значна частина їх положень застаріла та не враховує запровадженого у 2021 році переходу на електронні трудові книжки.

Відтак, Мінекономіки пропонує затвердити нові:

  • зразки бланків трудової книжки і вкладиша до них;
  • порядок ведення трудових книжок працівників.

Проєкт постанови КМУ «Питання ведення трудових книжок» передбачає також, що відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладають на керівника підприємства, установи, організації, представництва іноземного суб’єкта господарювання, міжнародних організацій, представництв міжнародних організацій в Україні, іноземних дипломатичних представництв та консульських установ, виконавців (юридичних осіб - нерезидентів) проектів міжнародної технічної допомоги.

За порушення встановленого порядку посадові особи нестимуть дисциплінарну та іншу відповідальність.

Раніше оформленні трудові книжки зможемо використовувати до заповнення в них усіх сторінок відповідних розділів.

Олена Петровська,
експерт із кадрових питань

За матеріалами СПО об’єднань профспілок України 

 

Щорічні додаткові відпустки за шкідливі умови та за особливий характер: кому, скільки та як надавати

Статті за темою

Усі статті за темою

Запис у трудовій книжці про прийняття директора: хто вправі вносити

Ситуація з практики: на підприємстві працюють лише дві особи — директор та головний бухгалтер. Чи має право директор сам внести запис до своєї трудової книжки про прийняття на роботу? Як має бути сформульований такий запис?
31283

Порядок заповнення трудової книжки

Трудова книжка — це літопис невтомної праці особи. Тож ставитися до заповнення трудової книжки кожен кадровик має вкрай відповідально. До уваги — основні вимоги до заповнення та відповідальність за неналежне ведення трудової книжки.
81548

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67235

Як ФОП прийняти працівника на роботу

Оформлення працівника на роботу фізичною особою-підприємцем (ФОП) в Україні має відбуватися відповідно до вимог трудового законодавства. Як ФОП прийняти працівника на роботу законно та швидко — у статті.
6032

Зразок запису про нагородження у трудовій книжці

Фіксувати в трудовій книжці нагородження і заохочення зобов’язує пункт 2.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58 (далі — Інструкція № 58). Що і як писати — визначає підрозділ «г» розділу 2 Інструкції № 58.
32740

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді