Електронний лікарняний формується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність, який створює лікар. Після готовності висновку пацієнт отримує на свій контактний номер повідомлення від електронної системи охорони здоров’я. Сформований листок непрацездатності можна переглянути в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (ПФУ).
У ПФУ називають три причини, чому може не формуватися електронний лікарняний:
- у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування немає інформації про трудові відносини особи на дату початку періоду її непрацездатності;
- у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування немає повідомлення про прийняття працівника на роботу;
- облікова картка застрахованої особи містить некоректні, помилкові, неактуальні відомості.
Щоб упевнитися, що проблема у відсутності інформації про трудові відносини, особа має перевірити цю інформацію в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг ПФУ, зокрема, чи нараховував страхувальник заробітну плату: пункт «Моя заробітна плата» –– Заробітна плата /дохід (по страхувальниках). Також із проханням перевірити й уточнити цю інформацію можна звернутися до роботодавця чи до сервісного центру Головного управління ПФУ.
Якщо даних про трудові відносини немає, страхувальник має надати податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку –– фізичних осіб, та сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі –– Податковий розрахунок ). Звітним періодом є 40 днів по завершенню кожного кварталу. Щоб особі призначили матеріальне забезпечення, страхові виплати, роботодавець може подати Податковий розрахунок з типом «Звітний» як «Довідковий» до настання звітного періоду.
Перш ніж допустити нового працівника до виконання обов’язків, страхувальник повинен завчасно повідомити Державну податкову службу про прийняття особи на роботу. Інформація з такого повідомлення відображена в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
УВАГА! ПФУ звертає увагу роботодавців, що інформацію про початок роботи керівника/директора варто вносити до таблиці 5 податкового розрахунку з типом «Довідковий».
Якщо особа виявила у своїй обліковій картці некоректні на поточний момент відомості –– прізвище, ім’я, по батькові; реєстраційний номер облікової картки платника податків; дата народження, місце народження; стать, громадянство, серія та номер паспорта, адреса місця проживання тощо, –– вона може подати анкету застрахованої особи для внесення змін або уточнення даних в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та підтверджуючі документи до територіального органу ПФУ або через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг ПФУ. Упродовж п’яти днів до облікової картки внесуть зміни чи уточнення даних.
Коли всі проблеми будуть виявлені й усунені, варто перевірити в особистому кабінеті застрахованої особи або страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ, чи коректно відображаються дані про трудові відносини та звернутись до лікаря, щоб він повторно відправив медичний висновок про тимчасову непрацездатність до Електронного реєстру листків непрацездатності.
За матеріалами ПФУ