Гендерна рівність в роботі і в оплаті: уряд презентував нову стратегію

Мінекономіки розповіло, наскільки відрізняються зарплати чоловіків і жінок

Гендерна рівність в роботі і в оплаті: уряд презентував нову стратегіюМіністерство економіки презентувало Національну стратегію подолання гендерного розриву в оплаті праці в Україні на період до 2030 року.

Як скласти оголошення про вакансію без дискримінації та вберегтися від штрафу в 10 мінімальних зарплат

У відомстві пояснили, що ще у 2020 році Україна приєдналася до Партнерства Біарріц, яке, зокрема, й передбачає зменшення розриву в оплаті праці жінок і чоловіків. Так, якщо на момент приєднання ця різниця становила 20,4%, то наразі цей показник — 18,6%. Втім, ця цифри все ще суттєво вищі, ніж у багатьох країнах ЄС. 

В уряді наголосили, що гендерний розрив в оплаті праці — це один з ключових маркерів гендерної рівності та економічного розвитку країни. А тенденція до скорочення різниці в оплаті праці жінок та чоловіків має стати постійною. Як пояснили у Мінекономіки, досягти цього планують не лише шляхом законодавчих змін, а й завдяки боротьбі зі стереотипами.

Відтак, Мінекономіки наголосило на трьох елементах ухваленої Національної стратегії:

  1. Подолання стереотипів і дискримінації за ознакою статі: проведення інформаційних та просвітницьких кампаній, гендерні аудити та обмін практикою.
  2. Удосконалення законодавства про рівну оплату праці: запровадження принципу однакової оплати за працю рівної цінності незалежно від статі, проведення перевірок Держпраці за скаргами з приводу дискримінації, розробка національної методології гендерно-нейтральної оцінки робіт, навчання для інспекторів праці та роботодавців.
  3. Створення умов для зручного поєднання сімейних та професійних обов'язків: сприяння створенню та роботі державних і приватних дитячих садочків, підтримка організацій, які опікуються дітьми старшого віку, запровадження навчальних програм для роботодавців для сприяння сприяння у поєднанні професійних і сімейних обов’язків.

За матеріалами Міністерства економіки України

додаток

Головні зміни у трудовому законодавстві за І півріччя 2025 року

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
116

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
538504

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67923

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
303

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
518

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді