
Освітній омбудсмен пояснив, хто має стежити за станом укриттів у закладах освіти. Так, відповідно до законодавства, за утримання укриттів та готовність до їх використання за призначенням відповідають балансоутримувачі (засновники). При цьому потрібно створити підрозділи цивільного захисту для обслуговування та експлуатації захисних споруд (також можна призначити осіб цивільного захисту, які відповідатимуть за це).
Хто може проводити перевірки цивільного захисту
Водночас Порядок утворення, завдання та функції формувань цивільного захисту, затверджений постановою Кабінету Міністрів від 9 жовтня 2013 р. № 787 передбачає, що такі формування можуть утворюватися суб’єктами господарювання, які мають, зокрема, транспортну, будівельну, комунальну, медичну, пожежну та іншу спецтехніку. Заклади освіти не відповідають умовам створення формувань цивільного захисту. Проте такі формування утворюються на території міських, селищних та сільських територіальних громад органами місцевого самоврядування.
Питання чергування також вирішуються на рівні органів місцевого самоврядування та військових адміністрацій. Для цього видається наказ чи розпорядження, а потім — залучаються підрозділи цивільного захисту.
Зазначимо, залучення працівників до роботи підрозділів цивільного захисту відбувається лише на добровільній основі.
Безумовно, увійти до складу формування цивільного захисту можуть і педагоги. В такому разі оформлюють переведення (і в жодному разу не додаткову роботу) після створення у громаді відповідного формування. Важливо пам'ятати, що переведення можливе, якщо робота не протипоказана працівникові за станом здоров’я. Оплата праці в такому разі відбувається на рівні, не нижчому за середню заробітну плату на попередній роботі.
За матеріалами Офісу освітнього омбудсмена
Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті