Чи потрібно щороку поновлювати накази про призначення відповідальних осіб

Чи передбачено законодавством на початку кожного року перевидавати накази про призначення відповідальних осіб, створення комісій?
Чекліст кадровика Скачати документи відділу кадрів

На підприємствах, в установах, організаціях (далі — організація) протягом року створюється низка наказів, якими призначаються особи або створюються комісії, інші дорадчі органи (ради), на які покладається відповідальність за певну ділянку діяльності чи за проведення (виконання) тієї чи тієї роботи.

Це, зокрема, накази про призначення відповідальних за діловодство в структурних підрозділах, роботу із запитами на інформацію, про затвердження складу експертної комісії, створення комісії з охорони праці, атестаційної комісії, конкурсної комісії, інвентаризаційної комісії, делегування представників від роботодавця до комісії із соціального страхування організації тощо.

Як правило, конкретний строк, на який розраховано управлінські дії відповідного наказу про призначення відповідальних осіб, у тексті наказу (чи в заголовку до тексту) в більшості організацій не визначається. Тому й поновлювати щорічно їх немає необхідності. Такі накази належать до наказів з основної діяльності.

Але у разі коли наказом керівника обумовлено, що відповідальна особа призначається або комісія створюється на конкретний період (приміром, на рік), то після закінчення дії такого наказу необхідно видати новий наказ. Така практика, зокрема, має місце, у навчальних закладах, у т. ч. дошкільних, у яких відповідно до законодавства чи внутрішніх нормативних документів призначення відповідальної особи або створення комісії може провадитися на певний навчальний рік. Зазвичай, коли у виданому наказі чітко визначено тимчасовий строк роботи того чи іншого робочого органу (комісії, групи тощо) або призначення відповідальної особи відбувається на певний період (до 5 років), то такі накази відносять до наказів з адміністративно-господарських питань.

Звичайно, що новий наказ видається й у випадку, коли відбулися кадрові зміни в організації, що вплинули на склад створеного раніше робочого органу чи призвели до того, що призначені раніше відповідальні особи з певних причин (звільнення, переведення на іншу посаду тощо) не можуть виконувати покладені функції.

Якщо у попередньому наказі не було встановлено, що він діє чітко визначений період (до конкретної дати), то у новому наказі окремим пунктом слід зазначити, що попередній наказ втратив чинність (із зазначенням відомостей про цей наказ: його дату, реєстраційний індекс, короткий зміст (заголовок до тексту). Наприклад:

3. Наказ директора Товариства «Про призначення Петренка Л. Ф. відповідальним за електрогосподарство» від 08.09.2012 № 69 вважати таким, що втратив чинність.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"

Відновлення бронювання у Дії

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді