Порядок звільнення головного бухгалтера

У цій статті ми розкажемо про важливі моменти, які потрібно врахувати у разі звільнення головного бухгалтера.
Чекліст кадровика Скачати документи відділу кадрів

Повідомлення податкового органу щодо зміни головного бухгалтера

Згідно з пунктом 66.4 Податкового кодексу України (далі — ПК) повідомлення про зміну особи, що відповідальна за бухгалтерський та/або податковий облік, необхідно подавати до податкового органу в 10-денний термін.

Для цього, по-перше, треба подати форму № 1-ОПП із позначкою «Зміни». Необхідність подання цього документа передбачене пунктом 9.3 Порядку, який затверджений наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588 (далі — Порядок № 1588).

По-друге, слід змінити довідку форми № 4-ОП П. Для цього слід подати стару форму № 4-ОПП й заяву із проханням змінити її у зв’язку зі зміною відповідальної особи.

Переоформлення ЕЦП

Головний бухгалтер, зазвичай, уповноважена особа на підписання звітності підприємства. У разі подання звітності в електронному вигляді, документи підтверджуються електронним цифровим підписом (ЕЦП) відповідальної особи (відповідно до Закону «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 № 852-IV, а також Інструкції, затвердженої наказом ДПАУ від 10.04.2008 № 233 (розд. II)).

Саме тому в разі звільнення головного бухгалтера треба скасувати сертифікат відкритого ключа, що був виданий цій особі, та за потреби — переоформити ключ для іншої особи.

Переоформлення картки зі зразками підписів уповноважених осіб у банках, де обслуговується підприємство

Відповідно до Інструкції, затвердженої постановою Правління НБУ від 12.11.2003 № 492, для зміни карти зі зразками підпису необхідно подати оновлену картку з підписами уповноважених осіб та відбитком печатки (згідно з формою в додатку 2 цієї Інструкції) до установи банку.

Ольга Догадіна керівник експертної групи «Експертус Кадри»
Визначте, кому доцільно доручити табельний облік, адаптуйте форму табеля під потреби підприємства, заповніть табель без помилок, навіть якщо працівники працюють за режимом, відмінним від звичайного, та правильно оберіть позначки для неявок

Передати справи й документи

У випадку звільнення головного бухгалтера необхідно письмово затвердити передачу справ та документів тимчасово відповідальній особі або новому бухгалтеру.

Порядок передачі документів та справ є таким.

1. Керівник підприємства видає наказ щодо передачі справ із зазначенням дати передачі та П. І. Б осіб, які передають та приймають справи. У випадку, коли нового головного бухгалтера ще не прийнято на роботу, в наказі призначається особа відповідальна за приймання справ і документів.

2. У разі потреби може бути проведена позапланова інвентаризація. Положення про інвентаризацію активів і зобов’язань, що затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879, не наполягає на здійсненні інвентаризації. Проте, враховуючи ступінь відповідальності головного бухгалтера, ліпше і провести.

3. Передавання справ і документів. При цьому слід скласти акт приймання-передачі документів. Цей акт заповнюється в довільній формі та має містити у собі:

  • дату складання;
  • детальний перелік документів, які передаються;
  • підписи осіб, які здійснюють приймання-передачу справ, і, за наявності, членів комісії.

Оформлення цього акту є необхідним не лише для підприємства, а й для головного бухгалтера, який іде з посади. Цей акт надалі може стати доказом наявності або відсутності певного документа, і бути причиною для притягнення чи не притягнення до відповідальності.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"

Відновлення бронювання у Дії

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді