Завдання, обов’язки, обсяг знань та кваліфікацію «заступників» розробники посадових інструкцій визначають на основі кваліфікаційної характеристики відповідної базової професії.
На практиці безпосередньо «заступнику» керівник делегує частину питань/напрямів роботи, які той має вирішувати/виконувати самостійно. Наприклад, проведення зустрічей, представництво на ділових заходах, відповіді на запитання тощо. Тобто загалом основна функція «заступника» — заміщати керівника та виконувати його обов’язки.
Не виняток — і «заступник головного бухгалтера». Йому, як правило, керівник доручає окремі напрями бухгалтерського обліку на підприємстві. Наприклад, контроль за:
- веденням бухгалтерського обліку розрахунків за надані послуги на валютних рахунках;
- складанням бухгалтерської документації для формування бухгалтерської звітності;
- обліком товарно-матеріальних цінностей;
- розрахунками з дебіторами/кредиторами, з підзвітними особами, з працівниками підприємства тощо.
Читайте також: Головний, провідний, перший, заступник: правила застосування похідних слів
Обсяг завдань та обов’язків залежить від форми власності підприємства, напряму та виду економічної діяльності, чисельності працівників тощо.
Зразок посадової інструкції заступника головного бухгалтера
Розробник — Георгій Маймула,
експерт з професійної класифікації
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"