Посадова інструкція заступника головного бухгалтера
Завдання, обов’язки, обсяг знань та кваліфікацію «заступників» розробники посадових інструкцій визначають на основі кваліфікаційної характеристики відповідної базової професії.
На практиці безпосередньо «заступнику» керівник делегує частину питань/напрямів роботи, які той має вирішувати/виконувати самостійно. Наприклад, проведення зустрічей, представництво на ділових заходах, відповіді на запитання тощо. Тобто загалом основна функція «заступника» — заміщати керівника та виконувати його обов’язки.
Не виняток — і «заступник головного бухгалтера». Йому, як правило, керівник доручає окремі напрями бухгалтерського обліку на підприємстві. Наприклад, контроль за:
- веденням бухгалтерського обліку розрахунків за надані послуги на валютних рахунках;
- складанням бухгалтерської документації для формування бухгалтерської звітності;
- обліком товарно-матеріальних цінностей;
- розрахунками з дебіторами/кредиторами, з підзвітними особами, з працівниками підприємства тощо.
Обсяг завдань та обов’язків залежить від форми власності підприємства, напряму та виду економічної діяльності, чисельності працівників тощо.
Зразок посадової інструкції заступника головного бухгалтера
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"