Облік використання робочого часу підприємства, установи, організації (далі — організація) мають вести за спеціальними формами — табелями обліку робочого часу.
Бланк табелю обліку робочого часу (форма № 5) затверджено наказом Держкомстату України «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» від 05.12.2008 № 489.
Типовою формою № П-5 передбачено зазначення найменування посади поряд з прізвищем, ім’ям, по батькові працівника. І це є цілком логічним, адже у табелі фіксується час, відпрацьований (або з різних причин невідпрацьований) саме працівниками, а не просто фізичними особами. Невід’ємною «приналежністю» працівників є посади та професії. Для різних професій і посад в одній організації можуть бути визначені різні системи оплати праці, різні режими і графіки роботи.
Отже, табелі обліку використання робочого часу мають відображати робочий час працівників за кожною з посад.
Таким чином, якщо працівника переводять з одного структурного підрозділу до іншого впродовж одного облікового періоду (наприклад, у другій половині місяця), то облік використання робочого часу працівника слід вести в табелях обох підрозділів: до дати переведення — в табелі попереднього підрозділу (із зазначенням назви попередньої посади), з дати переведення — у табелі підрозділу, до якого переведено працівника, із зазначенням назви нової посади.
Якщо працівника переводять з посади на посаду в межах одного структурного підрозділу, то облік використання робочого часу слід вести в одному табелі, але двома рядками: до дати переведення — із зазначенням назви попередньої посади, з дати переведення — із зазначенням назви нової посади.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Кадровик-01"