Пенсія за віком: умови та порядок оформлення онлайн
Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Для того, щоб вийти на пенсію, особа має досягти пенсійного віку та мати необхідну кількість страхового стажу для цього віку. Ці показники щороку змінюються. Наразі потрібно мати не менш ніж:
- 32 роки страхового стажу — щоб вийти на пенсію у 60 років;
- 22 роки страхового стажу — щоб вийти на пенсію у 63 роки;
- 15 років страхового стажу — щоб вийти на пенсію у 65 років.
А от у 2028-му, наприклад, мінімальна кількість стажу становитиме 35, 25 та 15 років відповідно.
Призначення пенсії може відбуватися або автоматично (після досягнення пенсійного віку на підставі даних у Реєстрі застрахованих осіб), або за зверненням (шляхом подання необхідних документів). Також особа має право заздалегідь повідомити ПФУ, що хоче вийти на пенсію пізніше.
Для оформлення пенсії за віком знадобляться такі документи:
- паспорт (за потреби — також документи про зміну прізвища, імені чи по батькові);
- РНОКПП (реєстраційний номер облікової картки платника податків — ідентифікаційний код);
- документи про стаж до 2004 року (трудова книжка, військовий квиток, диплом тощо);
- документи, що засвідчують особливий статус (посвідчення ветерана, донора або учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС).
Також особа за бажанням може надати довідку про заробітну плату до 1 липня 2000 року за будь-які 60 місяців поспіль (за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами).
Зверніть увагу: пенсію призначають з дня, наступного за днем досягнення пенсійного віку. Або, якщо особа зволікала з поданням заяви три місяці або довше, — з дня звернення.
Подати документи можна онлайн (через портал або додаток ПФУ чи через Дію) або наживо, завітавши до будь-якого сервісного центру незалежно від місця реєстрації. Крім того, потрібні документи можна надіслати поштою.
За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області