Відпустка «чорнобильцям»: що гарантує законодавство

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Кадровик-01» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз'яснення

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
редактор стрічки новин порталу «Кадровик-01»
Зверніть увагу, що відпустка триває 14 робочих днів

Відпустка «чорнобильцям»: що гарантує законодавство

Додаткова відпустка постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи надається строком 14 робочих (16 календарних) днів на рік. 

Відпустки чорнобильцям

Скористатися нею можуть: 

  • громадяни, яким встановлена І категорія;
  • громадяни, яким встановлена ІІ категорія;
  • один із батьків дитини з інвалідністю, інвалідність якої пов’язана з Чорнобильською катастрофою, або особа, яка їх замінює.

Статус особи визначається Законом «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Така відпустка Кодексом законів про працю України визначається як «додаткова відпустка, передбачена законодавством».

Закон України «Про відпустки» передбачає, що право на таку відпустку не залежить від форми власності та виду діяльності підприємства. Вона є гарантованою державною пільгою, а тому роботодавець зобов’язаний забезпечити її надання.

За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

додаток

Як надавати чорнобильські відпустки

Статті за темою

Усі статті за темою

Як мотивувати себе та працівників працювати після відпустки

Повернення до роботи після відпустки часто дається важко як звичайним працівникам, так і керівникам. Навіть найвідданіші своїй справі люди можуть відчути апатію, втрату ритму або так звану «післявідпускну депресію». Цей стан є абсолютно нормальним, але якщо не приділити йому увагу, він може негативно вплинути на продуктивність, атмосферу в колективі та загальний настрій на роботі. Тож як налаштувати себе на роботу після відпочинку та що робити після відпустки, щоб не вигорати — у статті.
1034

Відпустка при народженні дитини: зразок наказу

Працівник просить відпустку при народженні дитини? Надавайте, якщо має на неї право. Скористатися правом на відпустку працівник може упродовж трьох місяців із дня народження дитини. Працівник має використати відпустку не пізніше 104-го дня з дня народження дитини
22380

Право чоловіка на декретну відпустку

Сучасне суспільство поступово відходить від стереотипу, що догляд за дитиною – виключно жіноча справа. Все більше татусів хочуть брати активну участь у вихованні своїх малюків із перших днів життя. Тому питання про право чоловіка на «декрет» стає дедалі актуальнішим. Права чоловіків на «декретну» відпустку — гарантія соціальної та гендерної рівності, а декретні для чоловіків – звичне явище, що не викликає зайвої уваги ні роботодавців, ні працівників.
9028

Додаткова відпустка за роботу за комп’ютером: розрахуйте тривалість правильно

Майже всі офісні працівники, так звані «білі комірці», працюють із комп’ютером. Як визначити, кому з працівників і якої тривалості слід надавати щорічну додаткову відпустку за роботу на комп’ютері? Чи потрібно проводити атестацію робочих місць за умовами праці? Як вести облік часу, відпрацьованого на комп’ютері? Чи обов’язково, взагалі, надавати працівникам таку відпустку?
115883

Заява на відпустку: зразок

«Як написати заяву на відпустку», — слова, які кадровик чує при оформленні щорічної основної відпустки, відпустки при народженні, для догляду за дитиною, за власний рахунок тощо. Щоб зекономити ваш час, ми зібрали зразки заяв на відпуску 2025 в одній статті. Користуйтесь та поповнюйте скарбничку бланків кадровика.
776572

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді