Умови, за яких державний службовець може бути засновником, членом правління та заступником голови неприбуткової громадської організації

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
На офіційному сайті Національного агентства України з питань державної служби опубліковані роз’яснення щодо можливості державного службовця бути засновником, членом правління та заступником голови неприбуткової громадської організації

На офіційному сайті Національного агентства України з питань державної служби опубліковані роз’яснення щодо можливості державного службовця бути засновником, членом правління та заступником голови неприбуткової громадської організації.

В листі згадано, що відповідно до частини першої статті 16 Закону України від 16 грудня 1993 року № 3723-XII «Про державну службу» на державних службовців поширюються обмеження, передбачені Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції».

Згідно із частиною першою статті 7 Закону України від 07 квітня 2011 року № 3206-VI «Про засади запобігання і протидії корупції» особам, уповноваженим на виконання функцій держави, зокрема державним службовцям, забороняється займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України; входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Відповідно до статті 1 Закону України від 22 березня 2012 року № 4572-VI «Про громадські об’єднання» (далі – Закон) громадське об’єднання – це добровільне об’єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Громадське об’єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка.

Громадська організація – це громадське об’єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Громадське об’єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

Статтею 7 Закону передбачено, що засновниками громадської організації можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, які досягли 18 років, а молодіжної та дитячої громадської організації – 14 років.

Засновниками громадської спілки можуть бути юридичні особи приватного права, у тому числі громадські об’єднання зі статусом юридичної особи. Засновниками громадської спілки не можуть бути політичні партії, а також юридичні особи, щодо яких прийнято рішення щодо їх припинення або які перебувають у процесі припинення.

Статтею 8 Закону передбачено, що членами (учасниками) громадської організації, крім молодіжної та дитячої, можуть бути особи, визначені частиною першою статті 7 цього Закону, які досягли 14 років.

Членами (учасниками) громадської спілки можуть бути юридичні особи приватного права, у тому числі громадські об’єднання зі статусом юридичної особи, фізичні особи, які досягли 18 років та не визнані судом недієздатними.

Згідно із рішенням Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 53 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 2 частини першої статті 7, пункту 2 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 13 березня 2012 року № 6-рп/2012, встановлена у пункті 2 частини першої статті 7 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» заборона стосується права осіб, зокрема державних службовців, входити до складу органу управління підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.

Вищезазначена законодавча заборона стосується тих випадків, коли державні службовці входять до складу органу управління чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.

Таким чином, державний службовець може бути засновником, членом правління та заступником голови неприбуткової громадської організації, якщо не буде отримувати відповідний прибуток за результатами діяльності цієї організації.

додаток

Зміна істотних умов праці та неповний робочий час

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
22141

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2025 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
7679

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
256

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
363

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
543880

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді